RSS Feed

Måske er luksusshopping ikke noget for mig?

Jeg er ikke sikker på, jeg har temperament til at shoppe hos de dyre modehuse. En ting er, jeg ikke har råd til at give 23.000 euro for en taske, noget andet er, at jeg bliver idiot af al ventetiden.

Veninden og jeg var i Milano og når man går rundt i Den Gyldne Firkant i Milano, hvor de store modehuse ligger dør om dør, så bliver man lidt blind. Og når man har gået der længe nok, kan man pludselig bilde sig selv ind, at 225 euro for et par solbriller faktisk ikke er så dyrt endda… og man mangler jo endda et par solbriller, fordi dem man købte i sommer til $$20 ikke har UV-filter.

Når man endelig har fundet sine solbriller, så venter man på at damen finder et frisk par solbriller, som alle mulige plebs typer (dvs. som en selv) ikke har stået og prøvet.

Så venter man på, at damen viser en, det er de rigtige solbriller og at hun lægger dem i etuiet.

Her er det så, man viser, man er plebs, fordi man rækker damen sit kreditkort…og man glemmer at give hende masterguldkortet, fordi man allerede står og græmmer sig over, man nu har været så dum at give 225 euro for et par f…… solbriller.

I stedet går man over og sætter sig ved kassen og venter på man bliver oprettet i kundekartoteket og SÅ kan man få lov at betale.

Så venter man på at den første dame kommer med ens f…… solbriller. – Hvor lang tid kan det tage at komme et etui i en pose, når der ikke en gang skal bindes sløjfer eller proppes silkepapir i? – Det kan jeg fortælle: 3 skide minutter.

Når man så ENDELIG får sine solbriller, så overvejer man, om man kan være bekendt at tjekke om det virkelig er ens solbriller der er i posen. – Man kom frem til, at det ville være for plebs, så man ventede til man var kommet tre skridt ned af gaden.

Bagefter gik vi i Dior og gentog processen med Venindens solbriller, bortset fra at der ikke var en kasse, men en dame med en kreditkortmaskine på en ‘sølv’bakke. Det tog så lang tid, at de tilbød os noget at drikke, mens vi ventede. Til gengæld så var der både silkepapir og sløjfe på posen.

Nå ja tænker du, I fik da i det mindste noget at drikke. Nej, det gjorde vi ikke, for vi blev ikke og ventede på det dukkede op, da sølvbakkedamen endelig dukkede op.

 

Var endda så plebs jeg sneg mig til at snuppe et foto inde hos Dior

Var endda så plebs jeg sneg mig til at snuppe et foto inde hos Dior

P.S. Gad vide om de nye solbriller har UV-filter?

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

2 responses »

  1. Men må vi se de nye solbriller?

    Svar

Skriv et svar

