RSS Feed

En hilsen fra Scarlet O’Hara

Jeg er vild med “Borte med blæsten” både som bog og som film. Scarletts ukuelige vilje til overlevelse og den måde hun redder alle de mennesker, der er afhængige af hende igennem krig og genopbyggelse af Sydstaterne. Så vild med hende, at jeg bærer over med, at hun først alt for sent indser, at Rhett Butler er to die for. – Ja, ja skidt med han egentlig også er en skidt karl. Og skidt med Scarlett måske heller ikke opfører sig så pletfrit. “Borte med Blæsten” holder. PUNKTUM.

Ægtemanden er nyligt hjemvendt fa Atlanta og jeg var ved at gå til af misundelse, for jeg vil også til Scarlett O’Hara land. – Ja, ja jeg ved godt hun er fiktiv og aldrig har boet i Atlanta eller at Tara plantagen ikke findes. – Jeg vil også til Atlanta og Scarlet O’Hara land.

Ægtemanden er så Rhett Butler vidunderlig, at det ved han godt. Så se hvad han havde med hjem til mig fra Scarlett O’Hara airport.

 

…Så skidt med den egentlig hedder O’Hare og ligger i Chicago Illonois

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

4 responses »

  1. Jeg vil give dig helt ret. Borte med blæsten var den første rigtige roman, jeg læste, og jeg var SÅ ked af det, da jeg var færdig med den. Der manglede ligesom pludselig noget i mit liv 😦

    Og hvad Atlanta angår, så har jeg boet der et helt år. Spændende storby med en gammeldags sydlig charme. Og der er ingen tvivl om, at Margaret Mitchell har spillet og stadigvæk spiller en ret stor rolle i folks bevidsthed dernede.

    Two thumbs up til Scarlet 😀

    Svar
    • Har du læst Scarlet som blev godkendt som efterfølger? Desuden kom der for et par år siden en der hedder Rhett Butlers People…den er faktisk ikke så dum.
      Det er selvfølgelig ikke the real deal, men de går an i mangel af flere fra Mitchells hånd.

      Var der min en chance for jeg kunne lokke dig til at lave et gæsteindlæg om Mitchells Atlanta eller sådan noget baseretpå dine egne betragtninger?

      Jeg vil osse til Atlantaaaaaaaaaaa

      Svar
      • Hej der

        Beklager min lange svartid 😦 Har været sat ret meget ud af spillet i de sidste par dage. Den pokkers ryg, you know. Frygter, at jeg måske har symptomer på en diskusprolaps 😦

        Et gæsteindlæg lyder da ikke uinteressant. Er faktisk helt beæret over forslaget, yip, yip 😀 Og jeg kunne da nok også finde et par ting at skrive.

        Er det okay, at jeg lige tænker over en vinkel?

      • Ja selvfølgelig må du tænke over en vinkel. Du er også velkommen til at skrive om noget helt andet. Det kunne være fedt med et gæsteindlæg og jeg bytter gerne med et hos dig.

Skriv et svar

