RSS Feed

Fredagslinket

Ayra Stark, GoT, Game of Thrones

Ayra Stark
Billedet er lånt hos Independence.co.uk

Er du lige som mig vild med Game of Thrones? Eller GoT som kendere kalder serien, så kan du glæde dig for sæson fem er på vej.

Jeg er vild med serien, fordi den dels hele tiden overrasker…lidt øv at det så bl.a. er ved at slå dine favoritter ihjel..og dels fordi den indeholder en masse stærke kvinderoller, hvilket man jo desværre ikke ser så tit.

Cately Stark, den blide moder, der kæmper som en løvinde for sin mand og sine børn med en jernvilje. Desværre blev hun slået ihjel, men jeg var ret vild med hende.

Hendes yngste datter Ayra Stark er bare kick ass sej og stikker ikke op for bollemælk bare fordi hun er lille eller en pige. Jeg venter mig store ting af hende og det er mit stille håb, at hun ender med at tæske dem alle sammen og vinde hele lortet. (Hendes uægte halvbror Jon Snow er nu heller ikke at foragte).

En anden favorit er Margaery Tyrell. Hendes karakter er ikke så klart tegnet endnu, men hun virker både klog, blid, manipulerende og har en rygrad lavet er iskoldt stål og ikke mindst er hun ambitiøs og har penge i ryggen.

Daenerys Targaryen aka the Mother of Dragons er også super cool…hun har drager for pokker, hvor cool er det lige? Hun har rejst en kæmpe hær for at indtage sin fars retmæssige trone the Ironthrone og på vej mod den befrier hun slaver og udøver retfærdighed. Jeg håber hun eller Ayra indtager tronen og holder den.

Og så kan jeg heller ikke lade være med at holde med Tyrion Lannister, den lille dværg, der er en uforbederlig horebuk og drukmås, som alligevel lader til at have en stærk retfærdighedssans og ikke er så hård og upåvirkelig som han lader som om.

Hvem holder du med i GoT?

Hvis du har hængt på indtil nu, er du nok begyndt at undre dig over hvor fredagslinket bliver af. Bare rolig, det kommer her og er intet mindre end traileren til sæson fem af Game of Thrones https://m.youtube.com/watch?v=A0pLbTXPHng
der får premiere på HBO i USA d. 15. april. Nyd den for bog 6 er ikke skrevet endnu, så der kan gå lang tid før vi før sæson 6 at se.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

2 responses »

  1. OMG jeg vidste slet ikke at der var så mange sæsoner… eller at det var bøger (ja, jeg følger ikke med). God weekend 🙂

    Svar
    • Der er fem af både bøger og sæsoner..og hop du bare ud i det. Jeg har ikke læst bøgerne selv men ægtemanden er begejstret så jeg må også i gang med dem på et tidspunkt.

      Svar

Skriv et svar

