RSS Feed

Nogen gange kommer de døde ud

Birkelunde, kirekgård, SØndermark

Billedet fra Søndermarkens Kirkegård er lånt hos Kristeligt Dagblad

Lige da jeg flyttede til København, flyttede jeg slet ikke til København, men til Frederiksberg. Ægtemanden, der den gang slet ikke var Ægtemanden, havde en lejlighed med en flot udsigt over Søndermarken kirkegård.

Nogen ville måske synes det var lidt morbidt, men en kirkegård er ikke nogen dårlig nabo. Der er ikke nogen der larmer og holder vilde fester og der er typsk grønt, pænt og velholdt. Så alt i alt var det sådan set en glimrende nabo.

Nu er jeg ikke den der tror på spøgelser og anden overnaturligt fjol. Ægtemanden er her nok ikke helt enig, eftersom han har det med at komme Vor Herre i kategorienn “spøgelser og andet overnaturligt fjol”, men lad nu det ligge.

Alligevel blev jeg lidt nysgerrig den dag naboens søn i elevatoren betroede mig at “nogen gange kommer de døde ud”.

Jeg ved ikke helt, om jeg nåede at sige noget før hans mor hviskede til mig: “han mener de gamle damer, der lægger blomster derinde”

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

