RSS Feed

Tre favoritter – vintage inspireret tøj (til billige penge)

Jeg er vild med tøj fra 30’erne og 40’erne. Specielt 30’erne hvor skrædderkunsten var på noget nær sit højeste. Det er nemlig drønsvært at skære stoffet på skrå, så det smyger sig flatterende om kroppen og så sy det sammen uden sømmene trækker…eller sådan noget.

Nu forholder det sig imidlertid sådan, at jeg er alt for høj til at købe originalerne, så jeg holder mig til tøj, der enten er remakes eller inspireret af stilen. Om du så vil kalde det vintage eller retro er mig sådan set lige meget.

Hvis du vil følge stilen, uden det koster en formue, er her tre gode tips:

Lindy Bob
Lindy Bop, retro, vintage, billig,
Lindy Bop er et engelsk tøjmærke og laver vintage inspireret tøj til meget billige penge. Det betyder at materialerne nogen gange lige er på kanten af at være liiiige syntetiske nok, men der er rigtig meget der er i god kvalitet. Bare sørg for at være omhyggelig med at læse hvilket materiale det er lavet af. Syningerne er typisk gode, så det er lavet ordentligt. Pasformen er fin og størrelserne passer meget godt. Dog er der flere af deres kjoler, jeg synes er lige lidt for korte til mig, men er man 175 cm eller derunder, er udvalgte størst…med mindre man altså gerne vil have kjolerne er over knæet. Hjemmesiden er nem at finde rundt på, du kan filtrere dine søgninger på mange forskellige måder og der er rigtig mange kjoler til omk. 30-35£. Forsendelen foregår smertefrit. Jeg har returneret en enkelt ting, der ikke passede og det foregik uden problemer.
Se mere på Lindy Bops hjemmeside.

Hell Bunny
Hell Bunny, retro, vintage, , billig
Hell Bunny er en sjov blanding af gothtøj og vintage inspireret tøj. Gothtøjet er ikke rigtig mig, men de har mange fine retro ting og ikke mindst nogen fantastiske tylskørter til MEGET rimelige prisser. Jeg tror ikke, jeg har fundet dem billigere andre steder. Jeg har, ud over underskørter, ikke haft andet fra Hell Bunny end en enkelt nederdel, der stadig er så ny, den kun har været vasket en gang. Men den er i god kvalitet og fint syet. Jeg har prøvet flere af Hell Bunnys kjoler, men lige de modeller jeg havde forelsket mig i brød, jeg mig ikke om stoffet, det var ikke rart at have på inde mod kroppen. Men det virkede til at syningerne var ok. Kjolerne koster fra omk. £40 og op. Hell Bunny selv har ikke en on line shop men både Sohos og Tiger Milly har et godt udvalg. Sidst nævnte har også en del fra Lindy Bop. Jeg har ikke prøvet at handle hos nogen af dem endnu, så skriv gerne en kommentar hvis du kender nogen af de to butikker.

Collectif
Collectif, rockabilly, retro, vintage, clothes
Dette er den dyreste af de tre, men også den,jeg synes er bedst.Collectif har dels flere skønne butikker i London og en online postordrebutik, der sender til Danmark. Der er et stort udvalg, priserne er meget fair og kvaliteten er rigtig god. Varerne er pænt pakkede og forsendelsen er ret hurtigt. Hjemmesiden er let at finde rundt på og du kan filtrere din søgning på flere forskellige måder. Tøjet er primært inspireret af 40’erne og 50’erne.
Collectif Clothing kan du dels shoppe og se hvor butikkerne ligger.

Smid gerne en kommentar, hvis du har andre gode tips.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

3 responses »

  1. Jeg er svært begejstret for Ladyvlondon.com
    Kan jeg klart anbefale 🙂

    Svar

Skriv et svar

