RSS Feed

Kan man bruge sin blog som jobansøgning

Forleden var jeg inde på en blog, hvor bloggeren havde lavet en lille annonce ude i vingetten, hvor man kunne læse mere om hende som medarbejder.

Super god idé og da jeg syntes på bloggen, trykkede jeg på den, for måske havde vi da noget til hende?

Hun havde skrevet et kanon indlæg om hvordan hendes uddannelse ikke helt havde været hende, men hun gennemførte da. Siden tog hun en anden uddannelse og var super glad for at at, arbejde med dette, men det var lidt bøvlet at skolen lå langt væk.

Siden hun var blevet færdig havde hun haft en del vikariater, der aldrig kom noget ud af.

Ih, hvor kan jeg da bare sætte mig ind i hendes situation, for jeg kan godt huske hvor træls og opslidende det første år, før jeg fik rigtigt arbejde, var. Så et indlæg der rammer mig spot on som menneske og privatperson.

Der er bare det ved det, at HR-chefen læser det på en helt anden måde.

HR-chefen læser det, som en der er noget tung at danse med, en der ikke rigtig orker hvis tingene er lidt bøvlede og selv om hun da skal have ros for at gennemføre sine uddannelser, så ser HR-chefen for sit indre blik en studerende, der slæber fødderne efter sig og forventer at få verden serveret.

Så det næste HR-chefen tænker er, om det er derfor alle vikariaterne ikke har givet pote? For bloggeren har jo i sin tekst antydet, at det burde de have. Højst sandsynligt har der reelt ikke været mulighed for yderligere ansættelse, men skribenten får det til at lyde anderledes. Samtidig med det lidt virker som om, det så var spild af tid at bruge sit krudt på at arbejde der.

Indlægget er ikke skrevet for at hænge bloggeren ud, for hendes grundlæggende idé er rigtig god.

Det er en smadder god idé at bruge bloggen i ansøgningen, men husk dem du søger job hos læser måske med, så tænk over hvad det er for et billede, du tegner af dig selv.

Selvom du ikke nævner bloggen i din ansøgning, så googler de dig måske og finder den alligevel. Og hvad er det så for et indtryk du giver af dig selv som medarbejder?

Læs med i morgen og få tips til hvordan man vender historien.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

2 responses »

  1. Haha, tror ikke lige jeg ville bruge min blog som jobansøgning. Tør sgu slet ikke tænke på, hvad HR-chefen ville mene 😀

    Sørger derimod for at holde den bag både vind- og vandtætte skodder i relation til job. Tænk, hvis nogen opdagede, at det er mig, der står bag 😉

    GYS!

    Svar

Skriv et svar

