RSS Feed

Müsli

üsli, opskrift, hjemmelavet, ganola
Jeg er lidt konservativ når det kommer til müsli og de sidste par år har jeg holdt mig til én bestemt müsli fra Føtex. Nu er de så gud hjælpe mig holdt op med at sælge den. Og så er gode råde jo dyre. Jeg har prøvet lidt forskelligt, men der er ikke rigtig nogen af dem der dur.

Enden på det er blevet, at der ikke er andet for end, at jeg har måttet lave min egen og det er heller ikke så ringe endda, som vi siger på jysk, når noget er godt.

Min version af müsli er sådan her, men man kan jo komme det i man synes.

100g speltflager/gryn
200g havregryn
100g grofthakkede mandler
100g grofthakkede hasselnødder
50g græskarkerne
50g solsikkekerner
80g rapsolie
30g honning

Bland de tørre ting. Jeg varmer olie og honning sammen ganske kort i microovnen (lige længe nok til at honningen er smeltet nok til, at den kan røres ud i olien). Bland olie og honning i de tørre ting og rør rundt til alt er godt blandet.

Spred blandingen ud på bagepapir og bag det i ovnen på 175 grader. I min ovn skal det have 17 minutter. Husk at røre grundigt rundt ca. hvert 5 minut.

Køl müslien HELT af inden du rører rundt igen, så du er sikker på müslien klistrer sammen. Herefter blander jeg speltflakes, cheerios, corneflakes eller hvad jeg nu lige har i, sammen med en håndfuld rosiner eller to. Opbevar i en lufttæt beholder.

Du kan selvfølgelig komme andet tørret frugt i, hvis du har lyst til det.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

