RSS Feed

Udseendet betyder faktisk noget

Nede i mit træningscenter, er der en fyr, der ser rigtig sød ud, han smiler sødt, når man får øjenkontakt og går ellers stille og roligt rundt og passer sin træning. Selvom han er en stor, pumpet type er han ikke sådan en der brøler og stønner ved anstrengelse og han udsender en aura af ro. Nå ja… og så er han tatoveret i halvdelen af ansigtet. Jeg kan ikke helt læse, hvad der står, men jeg kunne da se, at der stod noget med loyalty … og så ved man ligesom bare, at han nok er noget af en bad ass.

I bund og grund er det jo rigtig smart, at man i visse bandemiljøer lader sig tatovere i ansigtet, for så er man da sikker på, at medlemmerne ikke kan gå andre steder hen. Mon ikke de fleste virksomheder helst vil være sådan en ansigtstatovering foruden?

Hen over sommeren kørte der en historie om en sagsbehandler, der havde sagt til en borger, at han var nødt til at soignere sig. Det var der flere, der hidsede sig op over. Jeg synes, sagsbehandleren har ret.
En del af at stå til rådighed for arbejdsmarkedet er at erkende, at ens personlige stil har nogen konsekvenser for ens muligheder på jobmarkedet.

Vi kan sagtens blive enige om, at det er ikke udseendet det kommer an på og det er det indre, der tæller. Sandheden er bare, at uanset om det er jobmarkedet eller kødmarkedet, så betyder det også noget hvordan man ser ud.

Jeg mener, at folk skal have lov til at se ud lige præcis som de vil. De skal bare være klar over, at det kan have nogle konsekvenser. Hvis man vil sælge tøj i en punkerbutik, skal man nok ikke se ud som mig. Det er sådan set ret let for mig at leve med, da jeg ikke rigtig er særlig punk begejstret, men dog en konsekvens af, at jeg har valgt at klæde mig, som jeg gør. Hvis man vil arbejde hos A.P. Møller, skal man indstille sig på at gå med skjorte og slips. Og hvis man vil have penge af de offentlige myndigheder, skal man stå til rådighed for arbejdsmarkedet og så skal man altså se ud som om, man rent faktisk står til rådighed.

Så hatten af for sagsbehandleren rent faktisk gør sit job og prøver på at hjælpe borgeren i job.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

