RSS Feed

Bøger jeg er skabt af #6

Rødderne fra West End: Cin Forsay-Lunsford

Rødderne fra West End, Cin Forshay-Lunsford

Rødderne fra West End

Jeg synes, der tegner sig et billede af, at jeg er skabt af gamle dage, så nu tænker jeg, det er på tide at få noget lidt mere nutidigt ind over.

Da jeg ”mødte” Billy, holdt jeg op med at være forelsket i Per Lund fra Reden…i hvert fald i en årrække. Billy er hovedpersonens Désirées kæreste. Hun tilbringer sommeren hos sin tante i en anden by, da der er knas i hjemmelivet, efter hendes far har giftet sig igen.

Den første dag samler Désirée og hendes kusine en smuk blaffer op og gennem ham, kommer den materielt forkælede pige ind i en helt anden verden, end den hun er vokset op i. Hun bliver en del af et stærkt kammeratskab i en klike af unge, der bevæger sig på kanten af samfundet…og ikke mindst loven.

Bogen beskriver en intens og desperat kærlighedshistorie mellem roden og den pæne pige. Den foregår i en brydningstid i gruppen, lige omkring det tidspunkt, den tager skridtet og bliver en egentlig bande. Da den er set gennem en ung piges forelskede øjne, var det først som voksen, at det gik op for mig, at Billy og hans venner, faktisk nok i virkeligheden reelt er meget mere bad guys end man får indtryk af i bogen.

Jeg har læst bogen så mange gange, at jeg måtte laminere omslaget for at få den til at hænge sammen. Det var den første bog, jeg lånte på biblioteket i USA, da jeg som nybagt studine tog til USA, for jeg MÅTTE læse den på engelsk.

En venindes bror mistede den i et par år og siden har jeg aldrig lånt den ud igen. Jeg ved, jeg var tæt på at græde da den forsvandt (holdt dog tårerne tilbage til jeg blev alene) og min lettelse var enorm, da den dukkede op under hans seng flere år efter.

Bogen bygger på forfatterindens egne oplevelser og er mest af alt en moderne ”Outsider”.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

