RSS Feed

Jeg blev klogere

For noget tid siden udtalte jeg kækt, at de kvalifikationer, der gjorde en til en god partyguide ikke nødvendigvis gjorde en til en attraktiv medarbejder i andre jobs. Jeg er faktisk gået hen og er blevet klogere.

En veninde, der har været destinationschef for et rejsebureau, gjorde mig nemlig opmærksom på at partyguiderne, gør meget andet end at gå forrest med tequilaflasken. Faktisk er de rigtig gode til at håndtere pludseligt opståede kriser.

Når en af gæsterne falder om af druk, er det partyguiden, der skal kunne sørge for at ambulancen bliver tilkaldt, yde førstehjælp og at berolige de andre gæster. De skal håndtere kontakten til de lokale myndigheder, når en gæst er blevet rullet i sin brandert og har mistet pas og pung. Og nå ja, håndtere de bekymrede forældre hjemme i Danmark, der ringer og holder guiden ansvarlig for alt.

Alt sammen noget partyguiden skal udføre, samtidig med de holder festen i kog og de øvrige gæster glade, så de kan tage hjem fra deres livs ferie.

Så jeg æder mine ord og vil fremover se med helt anderledes respekt på ansøgere, der har en fortid som partyguide på CV’et.

P.S. Bare et tip til dig der har været partyguide. Skær ud i pap hvad det er I kan, jeg er ikke sikker på de andre HR-chefer er klar over det.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

