RSS Feed

Fredagslinket

Der findes mange udsagn omkring velgørenhed og nødhjælp. De to jeg i høj grad har taget til mig er
1) Hvis du give en mand en fisk, har han mad i dag. Hvis du lærer en mand at fiske, har han mad resten af livet.
2) Hvis du hjælper en mand, så hjælper du en mand. Hvis du hjælper en kvinde, hjælper du en hel familie

De to udsagn er baggrunden for jeg igennem flere år – og i øvrigt på de samme 200$ jeg oprindeligt skød ind, har hjulpet 32 kvinder i tredjeverdens lande med microlån.

Typisk låner jeg 25$ ud pr. gang og er på den måde med til at skabe finansiering af mindre lån til mænd og kvinder, der f.eks. ikke har mulighed for at låne penge i en bank. Jeg tjener ikke noget på det, men har glæde ved at følge med i hvordan pengene gradvist bliver betalt tilbage med en dollar eller 2 om måneden. Så snart der er betalt penge nok tilbage, låner jeg dem ud igen.

Gradvist bliver mit oprindelige indskud lidt mindre, fordi jeg hver gang donerer en lille smule til at dække Kivas.

Kiva microlån

Et lille udpluk af de kvinder der har lånt penge gennem årene


Du kan læse mere om Kiva her

Glædelig weekend.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

4 responses »

  1. Det er da simpelthen en fantastisk ide.. Elsker det og sejt at du gør det.. 😀

    Kram ❤

    Svar
  2. FANTASTISK! For lang tid siden besluttede jeg mig for, at jeg skulle give et mikrolån igennem myc4.com. Men det var så uoverskueligt, og jeg kunne simpelthen ikke bestemme hvem jeg ville låne penge til – synes i bund og grund, at de alle havde behov for det. Men Kiva er væsentlig mere overskueligt, og der er mulighed for at sortere efter hvem der mangler at indsamle mindst! Aha, det betyder så lige, at jeg ikke behøver sidde og pege ud hvem jeg gerne vil låne til, men bare låne til den, der hurtigst kan komme i gang med sit projekt.
    Så altså, faktisk vil jeg bare lige sige tak for linket – det er fandme smart! 😀 High fives og alt muligt!

    Svar

Skriv et svar

