RSS Feed

Der er en grund til jeg har to telefoner

Jeg er glad for mit arbejde. Jeg er også glad for mine kollegaer. Jeg er glad for ,at en vigtig opgave i mit job som HR-chef er at sørge, for mine kollegaer har det godt.

Faktisk er jeg så glad for ovennævnte, at jeg også er villig til at bruge tid på mine kollegaer selv om jeg har fri. Men jeg vil gerne selv bestemme, om jeg vil bruge min fritid på at løse deres problemer eller ej.

Derfor har jeg to telefoner. En til mit arbejde, som mit arbejde føjeligt også betaler telefonregningen for. Og så har jeg en, med et nummer som kun min nærmeste medarbejder kender. Når jeg vil holde helt fri lader jeg jobmobilen ligge hjemme og tager kun den privat med mig.

Jeg går derfor ud fra, at dem der ringer på det private nummer, er nogen der ringer til MIG og ikke HR-chefen.

I dag blev jeg ringet op, på mit private nummer, af en der havde et spørgsmål om helligdagsbetaling. Og her til aften var der gud hjælpe mig en, der havde skrevet til min private hotmail med et spørgsmål om overenskomsten.

Mine arbejdsoplysninger er let tilgængelige for alle i hele virksomheden, op til flere steder. Men nej, man vil åbenbart hellere google rundt og finde mine private kontaktkanaler.

Jeg er sikkert et dårligt menneske, når jeg får lyst til at sige til dem, at når man ikke kan se at et telefonnummer falder uden for firmaserien og en email ender på hotmail.com, så er man nok for dum til at forstå svaret på sit spørgsmål.

Jeg har for helvede to telefoner fordi, selvom jeg er HR-chef, så har jeg faktisk også ret til at holde fri.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

