RSS Feed

Grundlovsdag og hip hip hurra

I dag er det demokratiets fødselsdag. En dag jeg bestemt synes er værd at højtidelig holde. Det ville jeg også rigtig gerne gøre, jeg synes bare vi gør det på sådan en kedelig måde.

Jeg gider ikke at fejre det ved at sidde og høre politiske taler og drikke kaffe. De gør det på en meget federe måde i Norge, men børneoptog, is, sodavand og pølser. Det lyder da meget mere hyggeligt.

Da den norske veninde boede i Danmark fejrede vi hvert år Norges grundlov og det var rigtig sjovt, måske fordi vi på en eller anden måde hvert år lykkedes med at skifte sodavanderne ud med øl?

I Schweiz, Frankrig og USA er der store fester med fyrværkeri, band, udflugt og halløj på gaden. Eller halløj og halløj, boder der sælger pandekager og sådan noget.

I Danmark sidder vi på bænke og hører taler til kaffen…hm.

Nå men glædelig grundlovsdag

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

