RSS Feed

Hepper vi på de rigtige?

Der var Copenhagen Marathon i søndags og langs ruten stod der folk og klappede og heppede og kom med opmuntrende tilråb, også selvom de ikke kendte dem der løb forbi. Når nu man ikke selv løber, kan man da være lidt ved musikken ved at heppe. – Nogen skule måske have sagt til tyksakken med chokolade croissanterne, at det ikke slanker at kigge på, men hun var en entusiastisk hepper.

Jeg var også lige et sving forbi, da de løb lige for enden af vejen. Mens jeg stod der og klappede og egentlig syntes det var meget hyggeligt, kom jeg til at tænke på min veninde i New York.

I dagene efter 9/11 brugte hun og en ven flere weekender på at tage ned og heppe på firefighterne, der ryddede op på Ground Zero. De stod med opmuntrende skilte, heppede og klappede. Den gang tænkte jeg ”hvor amerikansk”. På den der lidt nedladende måde vi danskere siger ”hvor amerikansk”, men samtidig syntes jeg også det var ret fedt. Når nu de ikke selv kunne gøre en forskel, så kunne de i det mindste anerkende dem der gjorde.

Sådan gør vi ikke i Danmark. Vi går ikke rundt og giver high fives til den frivillige lektiehjælper på Nørrebro, besøgsvennen, damen i Røde Kors butikken, samaritten på festivallen, dem der kører mad ud til hjemløse eller nogen af de andre frivillige, der gør en kæmpe indsats. Næ du, vi står og klapper af en flok selcentrerede løbere, der bruger en masse tid og energi på at gøre noget ene og alene for deres egen skyld.

Så heja alle frivillige. Heja alle jer, der gør ting for at gøre en forskel for andre mennesker. Heja!!!

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

