RSS Feed

Samtaler med bedstefar

Som tidligere nævnt var bedstefar temmelig tunghør. Han gik med nogen temmelig klodsede høreapparater med lange snore, ned til et batteri på størrelse med en tændstiksæske, som han havde i vestelommen.

Jeg husker, hvordan han tit sad og pillede lidt ved det, formodentlig i håb om at vriste bare lidt lyd ud af apparaterne. Mest af alt tror jeg egentligt, at apparaterne bidrog med hyletoner, når vi enten kom for tæt på eller råbte for højt.

Jeg tvivler på, at han kunne høre ret meget af hvad der blev sagt, specielt med vores klare, lyse børnestemmer.

Igennem årene havde han udviklet en fantastisk evne til at føre samtaler med folk uden han anede hvad de talte om. Han havde en særlig evne til at sige såe, nåe, nå nåe, hmmmm, hmhmmm, ser man deeet, så det virkede naturligt og oprigtigt interesseret. Når han indimellem sagde mere, forstod jeg det typisk ikke, fordi han talte ret vestjyst.

Ikke desto mindre,så var han god at snakke med. Jeg forestiller mig det har set nogenlunde sådan ud, når vi har gået tur sammen.

Tur med bedstefar

Tur med bedstefar

Tur med bedstefar

Jeg forestiller mig reaktionen efter sådan en gåtur har været nogenlunde sådan her:

Tur med bedstefar

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

