RSS Feed

Blev nu alligevel lidt forskrækket

Lige inden jeg begyndte i skolen, fik jeg fjernet en knop i ansigtet. Jeg husker endnu, hvordan jeg sad på min mors skød og græd mine modige tårer, over at noget af mig skulle skæres af.

Min mors argument om, hvorvidt jeg virkelig heller ville have en grim knop i ansigtet, var jeg kold overfor. Det hjalp først, da jeg blev lovet, at jeg måtte vælge en ting nede i Thy Legetøj bagefter.

Jeg vaklede længe mellem en rød solskygge og den fine, noget dyrere udgave af Bøllebamsen, Moncherie. Jeg valgte solskyggen …til kr. 4,95. Har siden syntes min mor kunne have smidt bamsen oven i, når nu jeg valgte noget der var så billigt. Men en aftale er selvfølgelig en aftale og jeg fik jo lov til at vælge frit.

I gymnasiet voksede knoppen igen og den blev endnu en gang skrapet væk. Og efterfølgende sendt ind til undersøgelse med besked tilbage om at alt var ok. Dog indskærpede hudlægen INDTRÆNGENDE, at jeg skulle søge læge igen hvis den kom tilbage. Og der var heller ikke nogen tur til Thy Legetøj med i pakken.

Efter jul i år (altså jul 2013) kom den tilbage. I starten troede jeg,det var en bums og prøvede at trykke på den, hvorefter den blev til et ar, der var flere uger om at hele. Og efterfølgende voksede knoppen ud igen.

I dag havde jeg en tid hos plastickirugen, der skulle se på den og efterfølgende tage stilling til hvad der skulle ske.

Må indrømme jeg fnes lidt da lægen sendte mig til platickirug. Og jeg følte mig også lidt forkert placeret i venteværelset, op ad en montre med fem forskellige størrelser i brystimplementater. (Staver man det sådan?). Og jeg kiggede også lidt ekstra på receptionistens barm og næse og overvejede om det var hendes eller lægens.

Plasticmanden sagde det principielt kunne være en vorte, men det at jeg havde haft den så mange år som barn talte imod. Der var sikkert ikke noget galt, men fordi det var tredie gang, den kom tilbage, ville han skære den væk samt et par ekstra mm. af den sunde hud omkring den…just in case.

Hvis jeg ville, kunne vi gøre det med det samme. Og så ville han haste indsende den, så den kunne blive undersøgt for celleforandringer og hudcancer.

20 minutter efter stod jeg, lidt omtumlet, nede på gaden igen. Det var først på vejen hjem, det for alvor gik op for mig, hvad der egentlig var sket. Må indrømme jeg faktisk blev lidt forskrækket. Og ligesom da jeg var seks år, kneb jeg også et par tårer.

Jeg er sikker på alt er fint, men jeg er lidt ærgerlig over, at det gik så stærkt så jeg slet ikke fik spurgt ind til det. Men efter en time på internettet er jeg heldigvis beroliget. Hvis, hvis og hvis uheldet er ude så burde det hele være klaret med dagens lille indgreb.

Og jeg ER ikke bekymret, men har det nu alligevel lidt som en seks-årig, der gerne vil sidde lidt på skødet af sin mor og blive strøget over håret. Og det der med at få en solskærm var ikke dumt valg i sin tid, for arret må ikke få noget videre sol de første par måneder.

Gad vide om de stadig sælger solskærme hos Thy Legetøj?

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

4 responses »

  1. Jeg synes, du har fortjent bamsen denne gang! Best of luck herfra, og jeg tror også, du kan tage den helt med ro 🙂

    Svar
  2. Kan godt forestille mig at det må har været ret skræmmende..
    Det værste ved sådan noget er ofte vente tiden på om man har den den farlige sygdom man kan dø af.. Heldigvis er læger i dag så dygtige.. Jeg skrev selv et indlæg om, om man ville vide det hvis man fik kræft for noget tid siden.. Jeg har lige været til den der undersøgelse for livmoderhalskræft.. Jeg fortalte mig mor de tog hun nævnte at den test havde hun aldrig taget netop fordi hun ikke ønsker at kende svaret.. Jeg ville personlig gerne selv vide det hvis jeg havde en dødelig sygdom.. chancen for at overleve i dag er så stor.. men det kræver jo at man gå til lægen. 😉

    Jeg synes du har været så sej at du skal forkæle dig selv med noget rigtig lækkert.. Det er frit valg på alle hylder.. ❤

    Knus ❤

    Svar
  3. Tak for de søde ord til jer begge. Min mor mener det er helt normalt den slags bliver indsendt som ‘haster’. Så alt er garanteret som det skal være.

    Det blev dog ikke til nogen bamse i denne omgang, men en knaldrød læbestift….til lidt mere end kr 4,95.

    Svar
  4. Puha, jeg kan godt forstå du blev lidt rystet. Og synes det var en vildt god idé at købe knaldrød læbestift.

    Jeg fik konstateret celleforandringer i livmoderen for et par år siden, og var ved at kaste mine indvolde op. Heldigvis gik det i sig selv igen, men det var stadig drønubehageligt. Især delen hvor man ikke får spurgt nok spørgsmål, og må google det i stedet – og det kan være en rigtig dårlig idé!

    I sådanne situationer er det det bedste at have gode folk til at sige gode ting. 🙂

    Svar

Skriv et svar

