RSS Feed

A hvad?????

Antispeciesisme?

A hvad?

Kom lige dumpende ind i slutningen af et program på DR 2. De interviewede en antispeciesist. (Antispecisist????) Han var imod de voldelige angreb på dyr og diskrimination pga. art og noget med at være veganer.

Jeg blev faktisk ikke rigtig klar over om det var et satireprogam eller om det var alvorligt.

Nu har jeg googlet lidt på det og det var åbenbart et seriøst program og en reel overbevisning. De talte bl.a. om udfordringerne ved at bo i et speciesistisk samfund, hvor der er frit udsyn til shawamabarer, læder sko og kød i kølediske. (Specisistisk samfund????)

Jeg beklager, men det kan jeg simpelt hen ikke tage seriøst. Synes også det er lidt synd for gulerødderne og bananerne, som det åbenbart er ok at spise.

Tror jeg går ud i haven og ser om der ikke er nogen myg, myrer eller snegle jeg kan slå ihjel for lige at få det lidt på afstand.

Antispeciesisme??? Christ.

 

 

 

 

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

7 responses »

  1. Mette Holmgaard

    Jeg troede, det var om at hade småkager. Specier var min mormor nemlig en ørn til at lave. Nej, hov, det var lige en dyreart, der kom ind i billedet!!

    Svar
  2. Jeg troede det samme som Mette! Tænkte: “Hvordan kan man HADE specier?”
    Det giver muligvis lige så lidt mening.

    Svar
  3. Hmm, gad da lige vide, om sådan en mand i al sin religiøse omsorg for dyrene finder på at undgå lædersko og derfor går med lærredssko produceret af børnearbejdere i Indien?

    Og tænker han overhovedet på alle de stakkels levende mikroorganismer, han slår ihjel, hver gang han rører på sig?

    Eller hvad med alle de små sædceller, han slår ihjel onsdag og lørdag?

    Svar
  4. I min verden er det nuts at være imod bøffer, men at være imod småkager….det kan jeg bare slet ikke på nogen måde identificere mig med eller på nogen måde overhovedet finde en my forståelse for.
    Det er bare så sygt.

    Svar
  5. Drops, jeg hååååååber for første gang i mit liv, at jeg snart møder en veganer. Vil glæde mig til at sige ja jeg går med læder for jeg kan ikke bære tanken om at små indiske gadebørn skal lide for dine tennissko.

    Svar
  6. >implying leather shoes are made under good conditions

    Det er et sjovt argument at tage frem. Med mindre, naturligvis, man køber sko fra respektable kilder, så er der jo blot et ekstra element af smerte indenover lædersko. Den ene sko er lavet af plante, den anden af dødt dyr, og så bliver de begge produceret under kritisable forhold i Indien, for at følge jeres eksempel.

    Svar
    • Anton, jeg er helt enig i, man skal producere sko, mad og hvad som helst under ordentlige forhold og uden at plage både dyr og mennesker. Men jeg har altså stadig meget svært ved at tage det seriøst, at det er et overgreb på specisister at gå forbi en skobutik eller en køledisk. Så kan de jo heller ikke gå forbi en løve eller et andet kødædende dyr.

      Svar

Skriv et svar

