RSS Feed

Ecopotter

Her i weekenden har jeg sat de første frø til spiring, i håb om jeg selv kan drive de fleste blomster frem til haven i år.

I den forbindelse har jeg gjort brug af min fine Eco Potter,  en lille fiks tingest, som gør det let at lave små avispapirpotter selv, som man kan plante direkte ud, da avispapiret opløses. Jeg har læst forskellige steder på nettet, at nogen er bekymrede for om avispapiret kan være giftigt, men generelt tyder det dog på, det ikke er noget man skal bekymre sig om. Det gør jeg i hvert fald ikke.

Hvis du selv har lyst til at lave små fine potter, kan du købe en Eco Potter her og jeg har lavet en vejledning nedenfor.

Selvfølgelig kan man også lave dem omkring en flaske eller noget andet rundt, men så har man problemet med hvordan man skal få potten til at holde sammen uden at bruge tape.

Potteren består af to dele og er smukt lavet i træ

Potteren består af to dele og er smukt lavet i træ

Klip avisstrimler 16 cm brede og 40 cm lange og fold dem på midten

Klip avisstrimler 16 cm brede og 40 cm lange og fold dem på midten

Rul den foldede strimmel stramt omkring træet. Jeg lod den åbne fold være nederst, får så får potten en finere kant.

Rul den foldede strimmel stramt omkring træet. Jeg lod den åbne fold være nederst, får så får potten en finere kant.

Fold enderne ind over midten så de lukker hullet

Fold enderne ind over midten så de lukker hullet

Sæt potteren ned i foden og tryk til og giv den et par vrid, så bunden bliver ordentlig lukket

Sæt potteren ned i foden og tryk til og giv den et par vrid, så bunden bliver ordentlig lukket

Træk forsigtigt avispotten af og viola så har du en fiks lille såpotte

Træk forsigtigt avispotten af og viola så har du en fiks lille såpotte

Og efter en lille timestid med radioen tændt så har man 50 små potter klar til at fylde med jord

Og efter en lille timestid med radioen tændt så har man 50 små potter klar til at fylde med jord

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

