RSS Feed

Smølfen og jeg lever nu et liv på kanten

Smølfen er næsten blevet en mere flittig donor til badekarskanten end jeg selv er. I fredags kom der et nyt par, der nu skal leve et liv på kanten, sammen med alle de andre badeænder.

Smøflen og jeg mødte hinanden, da vi boede langt oppe i de schweiziske alper vinteren efter vi var blevet studenter. At bo i et andet land er en spændende oplevelse og man må på forskelligvis prøve at tilpasse sig – du ved skik følge eller land fly. En af de ting, der var lidt anderledes end hjemme var, at de lokale piger kunne få et glas rosévin til at vare flere timer og hvis de drak øl drak de kun mini. En noget anden skik end den danske gymnasieungdoms hvem-bunder-først-en-fadbamse skik

I Schweiz kører med tre størrelser fadøl:

Mini: 2 deciliter aka det drikker pæne piger

Stange: 3 deciliter aka det kan udenlandske piger til nød slippe af sted med uden det slider alt for meget på pænheden

Humpe: 5 deciliter aka det drikker piger BARE IKKE

Smølfen hun drak humpe. Jeg drak hvad som helst, øl, vin, Jägertee, Buddel Willy’s, og Bon Peré, så selvfølgelig fandt vi sammen. Det måtte ske i en by, hvor det var almindeligt at gå i byen hver aften i sæsonen. Jeps HVER aften. Tror der var ti aftner på fem måneder, jeg ikke var i byen.

I bund og grund tror jeg nok, jeg gik markant mere i byen end Smølfen, der arbejdede som barnepige og derfor ikke tjente tilnærmelsesvis så meget som os, der arbejdede på hotel. Og så skulle hun også møgtidligt op med de der unger. Så i sagens natur drak jeg sikkert markant mere  end hende. Jeg drak det bare af de små glas. De fleste mente Smølfen drak for meget, når hun gik ud baseret på hun drak humper.

Smølfen skrev at den med en humpe i hånden er selvfølgelig hende. Den med drindl er mig.

Jeg har dog tilladt mig at døbe dem om. Hannen hedder Günther ANDenmatten efter en af de smarte langhårede skilærere som vores fælles veninde  jagtede skånselsløst. Hunnen hedder Anke…mest fordi det er sjovt på svensk.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

