RSS Feed

Hvem bestemmer hvordan du stemmer?

Jeg går selvfølgelig ud fra at du, kære læser, gør din borgerpligt og stemmer til kommunalvalget d. 19. november….hvis du ikke gør er det din mors skyld.

Hørte i radioen i morges, at hvis ens mor ikke har stemt, så er der stor chance (risiko?) for man ikke stemmer.

Det var så lidt uklart for mig om man også stemte det samme som sin mor, eller det bare var det sædvanlige voxpop crap med almindelige mennesker, der forplumrede budskabet.

Uanset hvad så fik det mig til at tænke på en fra min gamle gymnasieklasse, der sagde hun stemte på Venstre, for det gjorde hendes far. Hvorefter hun straks blev hånet på det groveste af nogen af de andre i klassen, der kunne en masse smarte politikord.

Jeg har siden tænkt, at det var da ikke så dum en begrundelse. Hendes far var en fornuftig mand, som hun med god grund kunne stole på i andre henseender, så hvorfor så ikke i denne?

Det er vel ikke så meget værre (bedre?) en begrundelse end så mange andre begrundelser man hører for, hvorfor folk stemmer, som de gør.

Uanset hvad så husk at stemme. – Medmindre du stemmer på noget dumt, så bare bliv hjemme.

Og derudover vil jeg ønske glædelig 95 års jubilæum for våbenhvilen efter 1. verdenskrig d. 11.11.1918.

P.S. Sjovt nok stemmer jeg sørme også det samme som min far, jeg har bare en smart (dyb?) begrundelse for det.

 

 

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

