RSS Feed

Det der med at lave reglerne

Da Václav Harvel modtog Sonning Prisen i 1991 holdt han en tale om Magtens Fristelser. Om hvordan det forpligter særligt til at holde sig ren, når man har magten til at lave reglerne for, hvordan alle skal opføre sig. Og om hvor let det var at komme ud på et skråplan og lade sig korrumpere af magt.

Vores noget anstrengende naboer går meget op i, at der er regler på vejen. De er også meget aktive i at lave reglerne. De er også meget aktive i forhold til om andre overholder reglerne. Derfor kunne man så forestille sig, de selv var meget omhyggelige med at overholde de regler, de selv har lavet.

Dem der forestiller sig det, forestiller forkert.

Det der med at give besked, når man laver håndværk, der larmer, går kun én vej.

Plankeværket som de var HELT oppe at køre over sidste år, har de lagt et ekstra bræt på toppen af. Til trods for der står i hegnsloven, som de henviste meget til sidste år, at selvom man har hegnspligten, skal ændringer adviseres med 8 dages varsel. Vi venter stadig på at blive adviseret.

Senest så jeg, tilfældigvis, hun meget omhyggeligt stod og lagde en gren fra en busk op over plankeværket, så den rager ind til os.

Jeg ved det er småligt, men jeg gik ned og klippede den af til lige midt på plankeværket.

Jeg kan ikke fordrage folk, der får mig til at være smålig.

Det famøse bræt, som jeg håber, for naboens skyld, dækker for det værste af min, åbenbart, forstyrrende hårtop

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

