RSS Feed

De lesbiskes festuniform

Jeg læser med ovre hos De Syrlige Drops. Hun er relativt nyudsprunget homo, og jeg har lovet hende at skrive et indlæg om de lesbiskes festuniform. Vi skulle jo nødigt risikere hun møder op til fest i Kvindehuset iklædt det forkerte tøj.

Første gang jeg stiftede bekendtskab med festuniformen, må have været til en gammel studiekammerats bryllup på Københavns Rådhus. I situationen lagde jeg ikke så meget mærke til det, jeg havde mere travlt med at ærgre mig over, at der ikke var en eneste lesbisk tilstede, der ikke havde karseklippet hår eller karseklippet hår med mohawk. – Tal lige om en parkeringsplads for bekræftelse af fordomme.  Jeg fandt det specielt irriterende, fordi jeg utallige gange har fremhævet, at ikke alle lesbiske er karseklippede eller går i bukser med sidelommer.

Det var også til et bryllup, hos Fodboldveninden (ja hun blev gift med en mand, selvom hun spiller damefodbold), hvor alle fodboldveninderne var inviteret. Og nej ikke alle, der spiller damefodbold er lesbiske, men tydeligvis spiller alle lesbiske damefodbold, for de var kun to på holdet, der var hetro. Igen en parkeringsplads fyldt op med bekræftede fordomme. Nå, men to af homospillerne ankom i fornuftige skjorter og hvide knickers. Da de var færdige med at sætte telt op i haven, spurgte brudens mor, om de ville låne et værelse at skifte tøj i. “Nej tak vi klædte om hjemme fra”.

Det var her jeg blev opmærksom på festuniformen:hvide knicker

I de mellemliggende år har jeg primært mødt de mere chikke lesbiske. Dem med langt hår, pænt tøj, makeup…ja kort sagt den type lesbisk, hvor man ikke et splitsekund overvejer om hun er det ene eller det andet, men bare ser en skøn kvinde.

For nyligt var jeg så til 40 års fødselsdag hos Fodboldveninden.  Der var ikke nogen med fra det gamle fodboldhold. Til gengæld var der to kvinder i 50’erne, med praktisk kort hår, en pæn men kedelig T-shirt og hvide knickers. Jeps, de var gift med hinanden og da en 40 års fødselsdag må betegnes som en fest, var de selvfølgelig trukket i uniformen.

Så kære korthårs, knickersklædte lebber. Hvad er det lige, der er så skønt ved hvide knickers? Hvem har bestemt, at det er den praktiske knickers…gerne med sidelommer… frem for den chickke, stramtsiddende knickers? Hvorfor i hvid? Og ikke mindst hvorfor kommer det bag på jer, at folk godt kan gætte, I er lesbiske?

Billedet er lånt os volumee.dk

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

2 responses »

  1. Oh dear, kære Ducky. Jeg kan lige så godt skylle mine og Ladyens stilletter ud i toilettet nu. Dem får vi da aldrig brug for igen 😉

    Og tak for et godt indlæg! Jeg må tilstå, at også Ladyen og jeg undrer os over, at mange tæppegnaskere (hæhæ) tilsyneladende følger et ret usofistikeret kodeks ud i påklædning og øvrig fremtræden.

    For bøsser lader det til at være omvendt.

    Svar
  2. I skal i hvert fald nok ikke regne med at blive budt velkommen med åbne arme på ø-lejr. Men I kan vel starte med at klippe håret? Da lesbiske også har ry for at være nærrige, så er der vel forståelse for I ikke har købt knickers endnu?

    Svar

Skriv et svar

