RSS Feed

Skulle vi ikke lige tale pænt til dem i sundhedssystemet?

I nogen familier arver man millioner efter sin bedstefar, i min familie arver vi bare arvelig tunghørhed. –Synes på en eller anden måde, det havde været lidt federe med nogen Mærsk millioner, på den anden side skal man jo bare være glad, så længe man ikke arver gæld.

Heldigvis er jeg stadig på et meget tidligt stadie, men har dog haft mine første høreapparater i snart fem år. Efter fire år kan man få nye, men jeg havde ikke lige styr på hvordan og hvorledes første gang, så jeg blev lidt forsinket.

Der er ret lang ventetid på høreapparater, hvis man går gennem det offentlige system. Synes egentlig det er en helt fin fordeling, at der er omkring et halvt års ventetid på den indledende høreundersøgelse og fem minutter ved akut hjertestop. Det gør mig mere tryg, det er fordelt på den måde.

En gang tilbage i november fik jeg et brev om, at der var 24-35 ugers ventetid på den indledende undersøgelse til nye apparater.

I de sidste par måneder har mine apparater trængt til at blive justeret, men jeg har hele tiden tænkt, jeg snart blev indkaldt, så det går nok.

I dag syntes jeg så lige, jeg ville ringe og høre hvor lang tid der går endnu – er blevet lidt træt af at gætte hvad folk siger.

Jeg var der ikke. Jeg var væk. Helt væk. Hun var meget ked af det og undskyldte mange gange. Jeg sagde ”det går nok, det er jo ikke fordi der er tale om en livstruende operation. Vi er jo mennesker, den slags kan ske.”  ”Sårn er der ikke mange der ser på det” svarede hun ”så jeg er virkelig glad for du tager det så pænt”.

Hold da op, jeg tør slet ikke tænke på hvordan folk tager det, hvis der sker fejl i blindtarmsafdelingen, hvis de flipper sådan ud på høreaudiologisk. Hvad sker der lige for folk, siden de synes der er frit slag for at svine sundhedspersonalet til for de mindste fejl?

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

