RSS Feed

Skt. Hans på københavnsk

I alt den tid jeg har kendt Ægtemanden, er det ikke lykkedes os at se et Skt. Hans bål sammen indtil i går. Ikke at vi så på det så længe, men nu har vi da fået brudt den onde cirkel…eller noget, for vi gik inden der overhovedet blev sunget Midsommervisen. Måske blev den slet ikke sunget?

Nå men det var faktisk en ret ukøbenhavnsk oplevelse. Noget af det jeg trods 11 år i hovedstaden ikke har vænnet mig til er at man ikke teler med fremmede. Selv New Yorkerne, der ellers beskyldes for at være kolde og ikke tale med fremmede eller vise hensyn, er jo de rene hyggemaskiner ved siden af københavnerne.

Vi gik til bål nede ved Kaffesalonen ved søerne, men der var så mange, så vi endte ovre på den anden side.

Mens vi andægtigt venter på manden med ilden

Mens vi andægtigt venter på manden med ilden

Fra taget på bygningen bag os stod nogen unge mennesker og spillede loungeagtig upbeat musik til glæde for alle og de slukkede pænt for musikken, da bålet blev tændt. Meget hensynsfuldt. Jeg havde stået og bekymret mig over hvordan vi skulle komme til at synge Midsommervisen ellers.

Rooftop disco

Rooftop disco

Ved siden af os på græsset, sad en familie med deres to voksne børn og pludselig vendte moren sig over mod os og spurgte om vi ville have et glas vin. Jeg blev så paf, at jeg kom til at sige nej tak.

Folk stod tæt pakket på begge sider af søbredden og hen over Dronning Louises Bro og så på et lille bål ude på søen. Det var sgu helt højtideligt. Men jeg kunne også mærke jeg blev lidt rastløs, fordi vi på den forkerte side ikke kunne høre om der var båltale, så jeg stod lidt med fornemmelsen af ”var det bare det”? Så da bålet havde brændt et stykke tid og der ikke var optakt til vi skulle synge gik vi hjem og fik varmen.

Det orange er bålet, det grumsede omkring er folk i både og vandcykler

Det orange er bålet, det grumsede omkring er folk i både og vandcykler

Gad altså godt vide om de sang….

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

