RSS Feed

Ord der ligger godt i munden

Den gang jeg kom på den irske pub, var “bollocks” en naturlig del af mit ordforråd. Det er et fantastisk ord, der kan betyde alt fra “sludder” (ok, nok nærmere “pis med dig”) til “sikke noget bras” (ok, nok nærmere “sikke noget lort”) til “testikler” (ok nok nærmere “nosser”) alt afhængig af situationen.

En dag sad vi og snakkede om ord. Hvilke ord vi godt kunne lide. Jeg kan ikke huske hvilke ord de andre kunne lide. – Det tror jeg faktisk ret hurtigt blev glemt.

Længe efter kunne alle huske hvilket ord jeg kunne li.

Set i bakspejlet var det måske også dumt, jeg i et selskab af irske mænd, betroede dem, at jeg syntes “bollocks” ligger godt i munden. Uanset kontekst er det nok dumt at sige til nogen, at “bollocks ligger godt i munden”.

Ret dumt.

Samtalen tog en anden drejning og uanset hvor meget jeg prøvede at forklare, at det var ordet og den måde, det lige som ruller gennem munden, så var slaget tabt.

Prøv selv, mærk hvor godt det ligger i munden. -Og hvis nogen skulle synes noget andet, så bollocks to them!

 

 

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

One response »

  1. Pingback: Den gang vi tog crack på den irske | Duckysrapping

Skriv et svar

