RSS Feed

Det der med fornemmelse for hvad der er passende

For et par år siden havde vi en medarbejder, der lagde sag an ved ligestillingsnævnet i forbindelse med sin opsigelse. Den slags er jo aldrig sjovt, men vi nægtede at indgå forlig, da vi ikke havde diskrimineret medarbejderen og derfor ikke ville erkende nogen form for skyld.

Det blev lidt grimt. Sådan noget med halvtruende mails til gamle kollegaer og hemmelige telefonoptagelser og forsøg på miskreditering af Firmaet. Vi vandt sagen i ligestillingsnævnet. Overlegent – på alle anklagepunkter, trods det at det er ret svært som virksomhed at få medhold i nævnet.

Efterfølgende forsøgte hun, forgæves, at samle ammunition til at rejse en anden sag, med andre anklagepunkter.

Da det var mig, der håndterede sagen for Firmaet, var det i høj grad mig, der måtte stå på mål for hende. Hun var utrolig bitter på mig og skuffet over jeg i den grad kunne gøre det mod hende og hun ville ikke give hånd da vi skiltes.

Nu har jeg sjovt fået en anmodning om at lave en anbefaling på Linked In, da” enhver sød bemærkning vil hjælpe i min jobsøgning”.

Fatter ikke hvordan man kan tro, at man kan tillade sig at bede om det fra et firma, man har lagt sag an mod? Jeg tænker at skrive noget i denne stil:

”I den tid XX har arbejdet hos os, har hun dygtigt og upåklageligt passet sit arbejde og kommet med flere forslag til procesoptimering. Til gengæld er hun utrolig ufleksibel og skaber en rigtig dårlig stemning i afdelingen. Hun har ingen fornemmelse af forholdet mellem at yde og nyde som medarbejder og når man endelig fyrer hende for ovenstående, lægger hun sag an og chikanerer sine gamle kollegaer. ”

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

4 responses »

  1. Glimrende anbefaling. Som man spørger, får man jo svar, og de mennesker, der bare ingen situationsfornemmelse har, vil jo ende med den slags i indbakken. Ulempen er nok bare, at man så atter hænger på et hadefuldt forløb, som man vil undgå ved at skrive “Nej, din tosse, det er mildest talt ikke nogen passende anmodning. Ha’ det rart!”. Folk er mærkelige!

    Svar

Skriv et svar

