RSS Feed

Må man ta’ hunden med sig ind i himlen?

Må man ta’ hunden med sig ind i himlen?..Eller bare ind ved siden af når hjemmehjælpen kommer?

Weekendens store forargelseshistorie har handlet om, at Hedensted kommune har bedt om, at borgerne lukker deres hunde inde i et andet værelse, når hjemmehjælpen kommer. BT har naturligvis straks fundet en 91-årig dame hvis puddel er hendes liv. Men da damen ikke vil lukke den inde, kan hun ikke få hjemmehjælp mere.

Så nu er det en skandale, at man ikke kan gøre, som man vil, i sit eget hjem.

Halloooo, vi taler altså ikke om, at der er nogen, der skal aflive deres dyr. Vi taler bare om at lukke dem inde i et andet værelse i et begrænset tidsrum.

Jeg er på ingen måde fan af hunde. Mest af alt har jeg lyst til at gå i en stor bue om hver eneste hund, jeg møder, der ikke er i snor. Jeg har også en fortid som hjemmehjælper. Bevares, det var kun et par måneder, men dog alligevel nok til, at jeg ved, det er en svær balance at komme ind i folks private hjem samtidig med, det skal være hjemmehjælperens arbejdsplads.

Det er i forvejen svært nok at komme til, for folks private møbler og ting, så hvis man samtidig skal prøve at undgå at træde på diverse løse husdyr, så kan det væres svært at sikre sig selv og de rigtige arbejdsstillinger.

Så mit spørgsmål er, hvad skal tælle mest – hensynet til at det er borgerens hjem og deres husdyrs bevægelsesfrihed? Eller hjemmehjælperens knækkede ryg og brækkede ben, når hun falder over hunden, fordi hun havde travlt med ikke at tabe borgeren ?

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

