RSS Feed

Kon-Tiki

Du kan godt glæde dig. Jeg var inde og se en testvisning af filmen om Thor Heyredal og hans fantastiske rejse på tømmerflåden Kontiki, hvor han og fem andre krydsede Stillehavet fra Peru til Polynesien. En lille tur på 8.000 km, der tog 101 dage.

Der er tale om noget så sjældent i danske biografer som en norsk film. Den er indstillet til en Oscar og jeg må sige, jeg vil være lige så glad hvis den vinder, som hvis vores egen “En Kongelig affære gør”, for de er begge fine film, der ikke gør alt for megen vold på det historiske oplæg.

Ud over en masse fantastisk smukke billeder af hav og havdyr, så indeholder filme en masse flotte billeder af smukke, veltrænede nordiske mænd i bar overkrop…hvis man altså er til den slags. Specielt først på turen, inden der går langt hår og skæg i den, er yderst seværdig…hvis man altså er så overfladisk, at man bemærker den slags.

Kunne desværre ikke finde et overkropsbillede fra først på turen, så det bliver fuldt påklædte for der er noget dragende over 6 skarpklædte mænd i jakkesæt på en tømmerflåde – med hat – på vej mod det uendelige ocean.

Kunne desværre ikke finde et overkropsbillede fra først på turen, så det bliver fuldt påklædte for der er noget dragende over 6 skarpklædte mænd i jakkesæt på en tømmerflåde – med hat – på vej mod det uendelige ocean.

Veninden og jeg sad flere gange undervejs og klamrede os til hinandens hænder, fordi vi simpelthen ikke kunne holde ud at se på de seks mænd, på en skrøbelig tømmerflåde, i kamp med naturen. På en gang dybt fascinerede og rystede over, at nogen kunne tro så meget på en idé, at de gjorde noget så dumt. Hvor går grænsen mellem vovemod og vanvid?

Er svært glad for Ægtemanden ikke får den slags vanvittige idéer.

Se link til filmens trailer her

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

3 responses »

  1. Ahhh men jeg skal se den! Har jeg skullet lige siden Egmont fortalte, at de skulle være med i projektet. Godt at høre, den er lige så god, som jeg forestiller mig.

    Svar

Skriv et svar

