RSS Feed

Ducky tilstår dopingmisbrug

Pressemeddelse:

Endnu en af cykelsportens gamle stjerner, Ducky, indrømmer dopingmisbrug.

I denne bølge af dopingtilståelser indenfor cykelsporten, vil jeg ikke risikere at være den sidste, der står frem…man skulle jo nødigt være en Kylling.

Lige som alle de store Lance, Bjarne, Kyllingen; Team Easy On og hvad de nu hedder så ligger det flere år tilbage, den gang min  jeg var en fattig studerende og boede i Århus og derfor cyklede en masse bjergcykelkarriere var på sit højeste.

Der er i mit tilfælde blot tale om en enkelt forseelse. Nemlig på andet studieår, hvor jeg var havnet i en gruppepressituation og derfor havde oparbejdet et blandingsforbrug af både Ceres, Hof og Sort Guld inden jeg kastede mig ud på bjergetapen. I Århus også kendt som Munkebogade.

Allerede den gang var asfalten i miserabel stand, med store huller. Jeg var derfor ikke kommet ret langt, inden det stod klart for mig, hvorfor det var ulovligt at cykle i alkoholpåvirket tilstand. Ikke at det stoppede mig. Næ, jeg var dybt fokuseret på mit mål: min seng.

Da jeg vågnede op næste morgen var det med en dårlig smag i munden og hele dopingepisoden stod lidt tåget for mig.

Slutteligt vil jeg gøre helt klart, det var alene mit ansvar og mit valg. Det eneste jeg kan sige til mit forsvar er; alle gjorde det. “Jeg tror ikke, der var en eneste i miljøet, der kunne sige sig fri for en eller anden form for forbrug”.

For yderligere kommentarer kontakt Ducky på duckysrapping@gmail.com

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

8 responses »

  1. Mette Holmgaard

    Hvis Oprah ringer og tilbyder dig mange penge – altså mere end en halvtredser, så er du klar til at stå frem???

    Svar
  2. Da jeg boede i Fynsgade og derfor travede op ad Ny Munkegade hver dag, tog bruden og jeg den på bycykler. Det stakkels pus havde ikke cyklet i 3 år og måtte stå af, da vi nåede vaskeriet, hvorefter vi måtte trække hele vejen på.
    I dag siger jeg naturligvis, at vi cyklede hele vejen op. Det giver jo væsentligt mere street cred.

    Svar
  3. Pingback: Og doping skandalen fortsætter – nu i den skrevne presse « Duckysrapping

  4. Pingback: Måske er doping alligevel vejen til berømmelse? « Duckysrapping

Skriv et svar

