RSS Feed

Om 10 år

Jeg har jubilæum i dag.  10 år i samme virksomhed.

Kan huske da jeg sad til jobsamtalen og min daværende chefs chef spurgte, hvor jeg så mig selv om 10 år.

Det er et af de klassiske jobsamtalespørgsmål og jeg burde have været forberedt på det, men jeg havde ikke noget svar. Så jeg sagde sandheden:

At jeg havde troet, jeg skulle bruge 5-10 år på at få det job, jeg var til samtale på, så jeg vidste det ærlig talt ikke. Det var åbenbart det rigtige svar, for jeg fik jobbet. Og siden har jeg ikke brugt meget tid, på at spekulere over hvor jeg ser mig selv om 10 år.

Men sådan et jubilæum giver nu alligevel anledning til at tænke lidt, på hvor jeg ser mig selv om 10 år.

Skal jeg også have 15 eller 20 års jubilæum i firmaet?

Hvornår er det, det rigtige tidspunkt at skifte?

Hvad eller hvem vil jeg skifte til?

Vil jeg op eller ned af rangstigen?

Men jeg ved sørme ikke hvad jeg ellers har lyst til at lave, så lige nu vil jeg bare læne mig tilbage og nyde at efter 10 år, så har jeg stadig ikke lyst til at forestille mig hvor jeg er om 10 år.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

5 responses »

  1. Tillykke! Godt klaret. Har selv været på samme pind i 11 år. På trods af op- og nedture har jeg svært ved at forestille mig at være andre steder. Det bliver jo lige som en slags familie.

    Svar
  2. Mette Holmgaard

    Tillykke. Hvis man er glad for at være hvor man er, så er man på rette hylde!

    Svar
  3. Tillykke, det er sørme godt gået. Jeg tvivler selv på om jeg nogensinde når så langt i samme virksomhed. Men måske det bare er fordi jeg ikke har fundet ‘min hylde’ endnu. Hvad fik du så mon af gaver? Nu når julegaverne på jobbet skulle være velgørenhed. /Ida

    Svar
  4. Tak skal I have. Gaven er ekstra feriedage, så det er jo dejligt.

    Mht. julegaven så er det jo sådan at gode gerninger bærer lønnen i sig selv, så I dag kom vores HR-konsulent og gav mig en julegave der var bestilt ekstra, fordi hun syntes det havde været så pænt af mig at give min til praktikanten.
    Så nu har jeg en lækker kurv med juleknas, hvilket er perfekt når jeg nu har spist alt det juleknas jeg selv havde købt.

    Svar
  5. Tillykke med jubilæet – det er jo en milepæl i dagens Danmark, hvor arbejdsstyrken skifter oftere job end tidligere. Jeg rundede de 10 år i firmaet for et par år siden, og kan vist betegnes som fast inventar…

    Svar

Skriv et svar

