RSS Feed

Upersonlige julekort

Jeg kan faktisk rigtig godt lide at skrive julekort. Synes ligefrem det er hyggeligt og det hører lige som julen til. Nogen år, har jeg såmænd selv lavet julekortene. Uanset om de er købte eller hjemmelavede, er de altid håndskrevne og skrevet til lige præcis den, der modtager det.

Det håndskrevnekort har så den ulempe/fordel, at det ikke indeholder et omhyggeligt referat af årets gang. Indholdet i det håndskrevne er, måske, lige så fuldstændig ligegyldigt, som 1½ A4 sides omhyggelig, men kedsommelig, opremsning af alle de ”fantastiske” ting familien har foretaget sig, så som nyt gulvtæppe i entreen, rullegræs på plænen og campingturen med vennerne til Gardasøen. Men jeg har i det mindste tænkt specifikt på modtageren da jeg skrev.

Jeg har fuld forståelse for, at i en travl hverdag, kan det være svært at nå det hele og mange gør også meget ud af at fylde siden med feriefotos af deres poder og et håndskrevet ’Ducky og Ægtemanden’ efter det fortrykte ’Kære’ for at gøre det ”personligt”. Men det er det bare ikke. Og det er også ok, når bare der er en lille håndskreven hilsen. ”Håber ellers det går godt hos jer” eller ”Ses vi i det nye år” jeg er ikke kræsen.

Men synes godt, nok det var topmålet af upersonligt, ligegyldigt julekort, da jeg i dag åbnede en fotokopi i farver uden noget kære og med en fotokopieret underskrift. Når hun ikke engang kan svinge sig op til at skrive ’med julehilsen XX’ på hvert enkelt lap papir, så er jeg hellere fri.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

2 responses »

  1. Du har SÅ ret! Det er noget jeg modtager med lige så lille taknemmelighed, som jeg modtager en sms med: “Hej Alle. God jul og godt nytår fra os”. Gammeldags eller ej – så er jeg sgu hellere fri!

    Svar

Skriv et svar

