RSS Feed

Snøft det er jul

Når man nu er sådan en der er ret begejstret for jul- og glæder sig til jul i hele perioden fra min fødselsdag i august frem til jul, så er det lidt bittert at være allergisk over for duften af jul…også kaldet gran, andre nåletræer og buksbom.

Når nu jeg åbenbart skal have noget allergi-høfeber-noget, er jeg sådan set glad for, at det er i så begrænset en periode. Og det hører lige som til min jul at stå nede på apoteket og panikkøbe Zyrtec d. 24.december.

Juleaften kommer træet ind i stuen så sent som muligt, når jeg er godt fyldt op med piller. Min salmesang er noget i stil med:

Julen har bragt SNØFT velsignet bud
Nu SNØFTER gamle og unge
Hvad englene SNØFTEDE i verden ud
Nu alle små børn skal SNØFTE
SNØFT lille barn, på moders SNØFT

….forestiller mig at englene sidder oppe i himlen og holder vingerne for ørene, for ud over at snøfte, ralle-hiver jeg også efter vejret. Det går nemlig helt galt, når vi så sætter tændte lys på træet. Heldigvis kan jeg stort set alle julesange og salmer udenad, for øjnene løber naturligvis også i vand.

Alligevel synes jeg, det aller smukkeste og fredfyldte øjeblik i julen er, når træet tændes og vi istemmer den første julesalme. Og jeg kan hilse og sige, at sådan et juletræ funkler blot endnu mere, når det ses gennem et slør af snot og tårer.

Glædelig jul alle sammen

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

