RSS Feed

Man bør ikke vælge for andre

I år har vi haft mulighed for at vælge om vi vil modtage den traditionelle fine gave fra jobbet eller om vi ville sige nej tak og i stedet lade pengene gå til velgørenhed. Valget faldt på Børnecancerfonden som også står bag Team Rynkeby, som flere i ledelsen er en del af. En rigtig god idé synes jeg.

Vi talte meget om hvordan vi skulle gøre, så der ikke var nogen der skulle følte sig pressede til at vælge velgørenhed frem for en gave.

Der blev brugt rigtig meget tid på at finde den helt rigtige formulering i den mail, der gik ud for en månedstid siden om hvordan man kunne vælge. Julekurv eller velgørenhed.

2 minutter efter var det hele ødelagt.

Først skrev økonomidirektøren, at han valgte velgørenhed – med kopi til alle. Derefter skrev koncerndirektøren, at det gjorde han også – med kopi til alle. Og så alle andre et vend ind forbi HR-kontoret, for at gøre opmærksom på, at hvis det skulle være sådan, man skulle presses til at støtte ledelsens velgørenhedstur til Paris, så kunne de godt glemme alt om det.

I dag har vi haft juleafslutning.

Alle fik en fin julekurv på nær de to direktører… og vores ulønnede praktikant, der kun har sin SU og alligevel valgte velgørenheden. I den situation var der kun et at gøre. Jeg tog min kurv og gav den til praktikanten, for jeg syntes hun var den, der allermest havde fortjent en julegave. Hun blev SÅ glad.

Det var MIT valg og det føltes godt, for der var ikke nogen der stod med den moralske pengefinger løftet for at vise, hvad jeg skulle vælge.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

2 responses »

  1. Synes du er voksen og sej, Ducky 🙂

    Svar
    • 🙂 er dog ikke større end jeg ærger mig over min chef ikke så jeg gjorde det, så jeg lige kunne have fået et goodie, goodie point. Men hvad er det de siger, godhed bærer lønnen i sig selv …eller sådan noget.

      Svar

Skriv et svar

