RSS Feed

Lidt varmt i kulden

Jeg har aldrig været særlig vild med gløgg. There I said it. Synes det smager underligt og klistret og det topper man så op med mandler der ikke gøre noget bedre.

Så stor var min glæde da jeg opdagede Glühwein. Nam, nam tilpas syrligt for mig og hvis man så lige smider en skive appelsin og 1 tsk. sukker i er den lige i skabet. Og så kan man købe krydderierne i en pose, lige som man køber teposer, som man så lader trække i varm rødvin.

Desværre er det ikke så ligetil at få fat i dem herhjemme, så det har lidt været noget med at få bud med, når nogen har været i et Glühweins land.

Men nu er det lysnet. Nu kan jeg  få Glühfix …eller det vil sige Glühfix og Glühfix, det er lidt mere fancy. Ikke noget med papkartoner i Lipton stil. Næ, nu er det i fancy blikæske og amok i øko. På varebetegnelsen står der øko over det hele. Til gengæld koster den også 120,- kr. i stedet for Glühfix, der koster 2-3 euro for 20 stk. Men den var så smuk, så den røg med hjem fra krydderihandlen i Torvehallerne… sammen med en dunk rødvin.

 

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

