RSS Feed

Den gang jeg fangede en tyv

Som jeg fik nævnt i forrige blogindlæg, så er jeg bange for tyve. Det har jeg altid været. Kan huske som barn, når jeg kom hjem fra skole, før min mor havde fået fri fra arbejde, så gik jeg rundt i huset og råbte. ”Hvis der er en tyv, så ved jeg du er der, så kom frit frem, for jeg har en revolver”. Ja som voksen kan jeg godt se, at der er en del ting i den sætning, der ikke holder. Den manglende revolver er den mindste del af det.

Når jeg cyklede hjem alene på øde steder, var jeg ikke bange for voldtægtsforbrydere. Næ nej, jeg var bange for tyve. Så man skulle jo tro, at jeg ville være død af skræk, da jeg endelig mødte en tyv i mit eget hjem.

Det er en del år tilbage, da jeg boede på kollegie i Århus. Jeg var den eneste, der var hjemme på gangen og havde ladet yderdøren og døren til mit værelse stå på klem, mens jeg tog læbestift på ude på badeværelset.

Da jeg kom ud igen, stod der en fremmed fyr og rodede i det, der lå på mit skrivebord. Og jeg blev tosset så jeg skældte ham hæder og ære fra indtil han gik. Faktisk skældte jeg ham så meget ud, at han kom tilbage for at undskylde, at han havde forskrækket mig og gav en eller anden lam forklaring om, at han var gået forkert og havde ledt efter døren. Hmmm, døren nede i mit skrivebord?

Så skældte jeg ham noget mere ud og så gik han og jeg gik på arbejde. Så sad jeg deroppe og rystede af skræk på en stol, samtidig med jeg var vildt stolt af at have set min største skræk i øjnene. Men jeg må indrømme, at jeg blev noget klein, da det blev aften og jeg skulle sove og stadig var alene hjemme på gangen.

Der ville jeg godt nok have sat pris på et fårespøgelse eller to som selskab.

 

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

