RSS Feed

Fårespøgelser i byggeforeningen?

Dahl har skræmt livet af mig. Ikke alene har hun skrevet om fårespøgelser, hun har også skrevet til mig, at de godt kan komme op på 2. sal. Og der sover jeg…alene. Ægtemanden er på forretningsrejse, og jeg er så alene hjemme med fårespøgelserne. Troede ellers at de måske ikke kom her i byggeforeningen, sådan nogen fårespøgelser, eller oppe på 2. sal for den sags skyld, men det kan de åbenbart.

Ja det er jo ikke fordi det gør noget i dagtimerne, men når først det bliver mørkt, så gør det rigtig meget. Jeg er sådan temmelig meget en snert mørkeræd. I hvert fald når jeg er alene hjemme løgner, selv om jeg både har låst og slået slåen for, så er jeg ved at dø af skræk, når jeg hører naboens dør knirke, (Håber virkelig det er den flinke nabo der har en dør der knirker og ikke psykonaboen) eller andre mærkelige lyde.

Egentlig er jeg heller ikke bange for fårespøgelser (tror jeg – har jo først hørt om dem i dag), jeg er bare bange for lyde og tyve. Det er værst, når jeg har glemt at slå slåen for og først kommer i tanke om det, når jeg ligger i sengen. Og så har vi miseren, for jeg tør jo ikke blive liggende, for tænk nu hvis der kommer en tyv eller en lyd? Jeg tør heller ikke gå ned og lukke, for hvad nu hvis der allerede ER kommet en tyv eller en lyd ind? Det er jo ikke særlig rationelt, for hvis der nu ER kommet noget/nogen ind, burde det jo været til min fordel at være tæt på yderdøren. Og hvis ikke der er kommet noget/nogen ind, så er chancen for at undgå det vel større, hvis jeg går ned og slår slåen for?

Måske man skulle satse på nogen fårespøgelser til at holde lyde og tyve fra døren?

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

7 responses »

  1. Jeg sender en 60 watts og en kasse Red Bull til Kartoffelrækkerne :o)

    Svar
  2. Pingback: Den gang jeg fangede en tyv « Duckysrapping

  3. Åhhh, hvor jeg kender det der med at være bange for mørket…………

    Svar
  4. Pingback: Sort skærm « Duckysrapping

  5. Pingback: Fårespøgelserne vender tilbage | Duckysrapping

Skriv et svar

