RSS Feed

Hvorfor gør jeg det?

Hvorfor kan jeg ikke stå for, når jeg bliver spurgt om jeg vil have mærker? Altså dem der man f.eks. får for øjeblikket hver gang man bruger 50,- kr i Dansk Supermarked. Jeg siger altid ja tak, uanset om jeg er interesseret i det jeg kan spare op til eller ej. Det er ikke engang fordi, jeg gider købe de gryder, som jeg kan købe med rabat – hvis jeg har mærker nok. Det er heller ikke fordi jeg tror på, at jeg vinder noget, hvis jeg fylder en kupon ud og deltager i lodtrækningen.

Har tydeligvis sagt ja tak til mærker temmelig mange gange

Jeg tror mest af alt, jeg gør det, fordi jeg savner at samle på noget. Jeg savner at samle på servietter, glansbilleder, papirsposer, klistermærker, tændstikæsker og alt det andet gøgl man samler på, når man er barn. Det her med man altid er lidt på udkig og kicket når man får noget nyt til samlingen. Eller nogen har tænkt på én og har taget en serviet med hjem, da de var til selskab og selvom den er blevet lidt krøllet, nede i tasken, bliver man glad for den.

Jeg har det lidt på samme måde når kassedamen spørger ”Skal du ha’ mærker”. Nå ja og så synes jeg simpelthen det er vildt hyggeligt at pille de små klistermærker af og omhyggeligt sætte dem fast på kuponen.

Jeg må virkelig prøve at komme lidt mere ud…eller købe en badeand mere…til samlingen.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

2 responses »

  1. Ej, jeg havde da fuldstændig glemt alt om servietsamlinger og brevpapiret man samlede på, da jeg var lille. Gad vide om de samlinger stadig findes hjemme ved de gamle

    Svar
  2. Jeg har både servietter og glansbilleder liggende hjemme hos mine forældre…burde nok give det til mine niecer mens de stadig samler.

    Svar

Skriv et svar

