RSS Feed

Den gang jeg gik og spejdede

Jeg kan forstå af den gode Ronja P’s twitteropdateringer, at hun er på spejderlejr for tiden. Brrr, det må godt nok være koldt og fik mig til at tænke på mine glade spejderår.

Trop Duckys på tur

Fra jeg var 8 til jeg var 14-15 år, gik jeg løbende rundt i en blå uniform med grønt tørklæde og spejdede. Lærte ting som indbragte mig de eftertragtede duelighedstegn på ærmet, gik lange ture for at samle kilometer til et fint metalskjold på bæltet og var rigtig begejstret for at være spejder – så længe jeg ikke var på lejr.

Eller det er faktisk forkert at sige. Jeg var også ret vild med at være på lejr, lave mad over bål, snitte ting og det var også ok, det der med de primitive toilet- og badeforhold. Kunne vildt mange af sangene fra spejdersangbogen  og havde en spejderpenneveninde i Norge.  Men hold nu op hvor jeg hadede ,når vi skulle sove.

Et af problemerne var min sovepose, som ikke var videre varm. Efter som jeg var tynd som en tændstik, uden noget som helst varmende sul på kroppen, lå jeg nede i posen med nattøj under joggingtøjet og tænderne klaprede så højt, at jeg ikke kunne sove. (Ja, det var åbenbart altid koldt om natten, da jeg var spejder). Men det kunne dog gå, så længe vi sov på lejrskoler og kun var væk et par dage.

Det gik for alvor galt med min spejdning, da jeg var på ti dages Blå Sommer i Haderslev. Ti dage i telt, hvor jeg dels havde fået en yderplads og dels, så var alle sten på magiskvis flyttet hen under mit liggeunderlag – eller rettere mit liggeunderlag OG en ekstra to cm tyk skumgummimadras. Efter ti dage var jeg simpelthen så udmattet af søvnmangel, at jeg var nødt til opgive at være spejder. Havde måske klaret det lidt bedre i dag hvor man sikkert må tage luftmadras med. Men no way skulle jeg ud og sove i telt i oktober. Brrr.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

3 responses »

  1. Ihhh har du os været spejder? Her er skønt. Man sover virkelig godt i min sovepose, men vi har også madrasser (og tusind tæpper). Og måske der også røg en lille øl ned i går ( ikke et ord om alko-nej-tak-reglen).

    Svar

Skriv et svar

