RSS Feed

Hvad sker der med mit f***ing vink?

Jeg prøver på at være sådan en der slipper andre bilister ind i trafikken, holder tilbage for fodgængere…i hvert fald når jeg har god tid. Nogen gange er jeg så heldig, at andre også gør det samme for mig og så er jeg über bevist om ,at de får deres belønning. Nemlig det lille ”tak fordi du hjalp mig i trafikken”- vink. Jeg bruger det når nogen holder tilbage for mig et fodgængerfelt, når jeg bliver sluppet ind i trafikken, når jeg har fået lavet en lidt for kæk overhaling på motorvejen eller når Ægtemanden kører. …Kan ikke rigtig finde ud af om han synes, jeg blander mig i hans kørsel, når jeg gør det, eller at jeg bare er åndsvag , for han har jo vinket.

Any who, jeg går ret meget op i det lille vink. Og der skulle helst ikke være nogen der beskylder mig for at være sådan en der ikke bruger ”-vink fordi du hjalp mig i trafikken”- vinket.

Jeg taler ikke om:

“Jeg vinker fordi hele landet møder op til min fødselsdag”-vinket

Eller:

“Tak for jeg må parkere min yacht gratis i jeres havn”-vinket

Næ vi taler såmænd bare om:

“Nu skal vi jo heller ikke gøre mere ud af det end som så”-vinket

Gæt hvad der får mig helt op i det røde felt, så jeg sidder og råber af andre trafikanter? Når jeg ikke får mit ”tak fordi du hjalp mig i trafikken”- vink. Og hvad fik jeg ikke seks gange i dag? Mit ”tak fordi du hjalp mig i trafikken”- vink. Fra Østerport til Kgs. Nyhavn lukkede jeg to biler ind fra sideveje, lod tre biler køre tværs over  (den første vinkede), en cyklist der frækt og umotiveret drønede over for rødt og en fodgænger der skulle over St. Kongensgade uden fodgængerfelt.

Ærlig talt 1 ud af 7 er ikke ok. Så på vejen retur holdt jeg ikke tilbage for en eneste…så kan I lære det!

God weekend derude og husk at vinke, hvis nogen er søde i trafikken.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

6 responses »

  1. Fedt “surt” opstød.. Jeg vil for fremtiden vinke til alle på min vej rundt i København for at undgå risikoen for ikke at vinke til dig 😉

    Svar
  2. Hvordan virker det med det “venlige-men-nærmest-ubemærkede-nik” som de fleste mænd giver hinanden… tæller det for et vink?

    Svar
  3. Morten du er en guttermand!

    Svar

Skriv et svar

