RSS Feed

Husk at se på gæsterne

I går havde jeg inviteret Ægtemanden på brunch. Vi ville afprøve Café Lunas Vesterbro afdeling. Flot indretning og hyggelig stemning. Maden var som på den oprindelige Luna på Christianshavn, lige i øjet. Og de serverer nogen af de bedste amerikanske pandekager, jeg har fået nogen steder -inkl. USA.

Desværre var de ramt af sygdom, så der var noget ventetid. Det kan jo ske alle steder og typisk vil gæsterne også have forståelse for dette. Det kræver bare, at man melder ud. At vente 10 minutter på at afgive sin ordre er til at leve med, men at vente over 30 minutter på kaffen er uacceptabelt. Til sidst gik jeg selv op til skranken for at hente og så kom der voldsomt skub i det.

Jeg har selv en fortid på restaurant og en klassiker er, når der går noget galt, så holder betjeningen op med at kigge på gæsterne i håb om at undgå sure gæster. Det eneste rigtige at gøre er i stedet at melde ud og sørge for, der kommer drikkevarer på bordene, så gæsterne i hvert fald har et eller andet at sidde med.

Det er synd for gæsterne, der sidder og bliver irritable og rastløse, men jeg synes faktisk det er mere synd for personalet. Udover at knokle som gale, skal de også trækkes med sure gæster. I virkeligheden var det bedre for restaurantens renomme, at man stoppede for tilgangen af gæster ind til personalet er på omgangshøjde igen.

Uanset ændrer det ikke på, at jeg kommer igen.  Maden var pragtfuld og Oreo Cookie milkshaken var to die for.  Læs deres skønne menu her

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

