RSS Feed

Det der med at blive 40

Jeg er blevet det der 40. Og når jeg sådan lytter til den respons , der er i den forbindelse, så er det åbenbart noget, jeg burde have det svært med. Bemærkninger som ”ej det kan man slet ikke se på dig”, ”tillykke med de 30”, ”det er nu livet bliver sjovt” og ting i den dur mere end antydede at det var forventet at jeg var i alderskrise.

Der er bare det, at jeg slet ikke har krise. Jeg har ingen problemer med at blive 40. Min hidtidige erfaring har været, at jeg bliver gladere og gladere for mit liv og ikke mindst mig selv, for hvert år der går. Jeg ville da gerne have min 20-årige stamina på dansegulvet, men ikke den manglende selvtillid og tro på eget værd. Jeg ville gerne have 20’ernes faste bryster igen, men ikke den 20-åriges bekymringer over om de var for små. Sådan kunne jeg blive ved. Generelt set synes jeg, det jeg har fået i bytte, er bedre end det jeg har mistet.

Det eneste jeg virkelig savner fra min ungdom, det er at grine. Jeg grinede bare så meget den gang, nu trækker jeg mere på smilebåndet eller ler en stille latter.

Så mon ikke målet med de næste 20 år er at komme til at grine lige så meget som 60-årig, som jeg gjorde som 20-årig…og der er jo ingen der siger, jeg skal vente 20 år.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

4 responses »

  1. Mette Holmgaard

    Jeg er enig. Det hele bliver bedre med alderen.

    Svar
  2. 1. Tillykke, og hvor er det dejligt at høre, at det hele ikke behøver at være 40, fed og færdig.

    2. Er virkeligt glad for at høre, at der både følger bedre selvtillid og færre (eller om ikke andet andre) bekymringer med det der med at blive ældre. Så vil jeg læne mig lidt tilbage (og så er vi vist færdige med selvudleveringen)

    Svar

Skriv et svar

