RSS Feed

Og så var jeg hende den sure igen

For mig er Facebook et privat kommunikationsmiddel. Dog har jeg en del medarbejdere fra mit arbejde som Facebook-venner, med omhyggeligt begrænset adgang til min profil. Derfor bliver jeg altid en lille smule pissed-off, når nogen skriver til mig på Facebook i arbejdssammenhæng.

Som f.eks. den elev, der syntes det var helt ok at skrive til mig på Facebook chat kl. 01 om natten for at diskutere sin fremtidige karriere i virksomheden. Eller ex-medarbejderen der ville have et job serveret på et sølvfad og derfor kaldte mig ”lille Ducky” og i det hele taget kommunikerede som en smart ass. Og kan vi blive enige om, at man kun bør opføre sig som en smart ass hvis man rent faktisk er dygtig til det man laver?

Senest var der en som skrev midt i ferien om hun kunne tage sit barn med i barnevognen til teambuilding dagen, for hendes mand kunne først komme senere. – Her skal det indskydes, hun som den eneste har fået lov til at tage en ikke-ansat med, så hendes mand kunne passe babyen.Jeg synes sådan set det er helt fair hun spørger. Men spørg for pokker da ikke på Facebook midt i min ferie.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

2 responses »

  1. Hejsa. Faldt lige over dig via Marens blog;o) Hvor må det være grænseløst irriterende. Kan du ikke på en pæn måde skrive til de pågældende at du ikke løser arbejdsopgaver på facebook men at de fremover er velkomne til at kontakte dig på din (arbejds-)mail istedet? Det synes jeg ikke kan træde nogen over tæerne at få besked på. Hej fra Dorte

    Svar

Skriv et svar

