RSS Feed

Fri mig fra de søde små…bare et par dage

De af mine Facebook venner der ikke nærmest dagligt uploader billeder af deres babyer, uploader pt. billeder af små forventningsfulde børn der begynder i skolen. Kan godt huske hvor stort det var. Jeg havde en kjole på, min mor havde syet efter Saschas, der boede ovre på Fyn, s kjole. En fin blå en med flæser syet under hinanden i tre-fire baner og en meget avanceret lomme med tre lommer på. Store kornblå øjne, hår der var så lyst, så lyst og den røde Piolet med den grønne lomme på ryggen var propfyldt med forventninger og drømme til skolegangen.

Tre år senere var det min lillesøsters tur til at begynde i 1. kl. og hun insisterede på at få ”første klasses kjolen” på.

Jeg bliver så varm om hjertet når jeg tænker på den kjole. Gad vide hvor den mon er i dag?

Men ellers er jeg bare træt af børn. De er jo over det hele og ingen veninder kan gøre noget spontant, fordi de jo af gode grunde, skal have nogen til at passe børnene eller endnu værre bor ude i forstæderne med børnene. (Ja de fleste har altså også nogen mænd). De spontane, barnefri veninder er enten blevet tilbage i Århus, flyttet til Sverige eller på arbejde i aften.

Ud over jeg åbenbart ikke selv får nogen børn, så får jeg altså heller ikke længere ret mange spontane lad-os-gøre-noget-hyggeligt-aftner mere. Stort SUK.

Må man godt blokke alle dem, der uploader nogen former for børn på Facebook? Jeg magter det ikke helt for tiden.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

