RSS Feed

Berlin-Berlin, what to do?

Ægtemanden og jeg skal til Berlin i ferien. Det er åbenbart det, man gør i år. Kan se på Facebook, at flere venner og bekendte har været der i ferien. De virker begejstrede. Jeg har ikke været der i 15 år, så jeg glæder mig super meget. Har fyldt Turen går til Berlin med gule sedler, surfet på berlin-guide.de, så jeg er klar.

Det er helt efter det klassiske mønster. Jeg bruger masser af tid inden til at finde ud af, hvad man kan se og opleve. Synes det forlænger oplevelsen og glæden ved ferien. Typisk når jeg også lige at læse guidebogen igen i flyveren og bladrer dagligt i den mens jeg er på ferien. Fornøjer mig med at drøfte mulige planer, med den stakkels Ægtemand, som typisk slet ikke har kigget på bogen.

Jeg har tydeligvis sådan en protestantisk tilgang til at holde ferie – først yde siden nyde- kan lige som ikke helt slappe af før jeg har gjort noget kulturelt. Så i starten da Ægtemanden (den gang Kæresten) og jeg tog på ferie sammen, vidste jeg slet ikke hvad jeg syntes om, at han kunne finde på at bruge en hel feriedag på at være på hotelværelset. Eller jo, jeg vidste godt hvad jeg syntes om det, jeg syntes det var spild af god ferie. Med årene har vi fundet en god balance, så ja, jeg ser ikke helt så meget mere, til gengæld bruger jeg meget mere tid på at sidde på café og læse eller bare suge atmosfære til mig. Noget jeg altid har elsket, men været frygtelig dårlig til at gøre, fordi det jo var spild af god ferie. Suk, godt jeg har mødt Ægtemanden.

Så bare vent Berlin. Om et par dage sidder jeg i en Biergarten med en Berliner-Kindel og min Amazon Kindle og nyder livet…ovenpå et museumsbesøg eller to.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

3 responses »

  1. Mette Holmgaard

    GOD tur. Kan lige berette at Fräulein Dahl løb 5 km i streg i dag. OHNE Pause! Herzlichen Urlaub!

    Svar
    • Jamen hold da lige helt op…du gjorde du vel også så?
      I er bare så kick ass I to.

      Svar
      • Mette Holmgaard

        Njaaaaahhhhhhh! Ikke helt. Jeg måtte ned at gå et par gange. Så jeg løb kun 4½ runde. Sprinteren løb 6. Og hendes standardkommentar var i brug igen: “En runde mere”. Så måtte Pippi og jeg jo bare galopere med!

Skriv et svar

