RSS Feed

Hvorfor er der ingen danskere som vil gøre rent?

I dagene op til min ferie, har jeg interviewet kandidater til rengøringjobs. Når man kigger på arbejdsløshedsstatistikken, kan det jo undre, at der ikke har været nogen etniske danske kandidater. Men jeg har mødt en masse dejlige kvinder fra Bangladesh, Polen, Nepal, Baltikum o.s.v.

Nogen af dem har efterladt deres børn hos deres familie derhjemme, fordi det økonomisk bedre kan svare sig at gøre rent i Danmark end at arbejde i en bank i Nepal. Flere af dem har fine uddannelser inden for Computer Science, Business Management eller andet, men her kan de kun få de jobs, som de arbejdsløse danskere, er for fine til at søge.

Jeg er så fuld af beundring for de kvinder og mænd, der har efterladt det hjemlige og tager hertil og ofte bliver overset og i værste fald behandlet som 2 rangs mennesker. Måske oven i købet af den dovne dansker, der selv er for fin til at søge jobbet til trods for meget dårligere uddannelse.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

One response »

  1. Mette Holmgaard

    Enig!

    Svar

Skriv et svar

