RSS Feed

Min nye træningsbuddy

Når sandheden skal frem, så er jeg ikke så oven ud begejstret, for det der sport. Hverken som tilskuer eller som udøver. En væsentlig årsag til dette er, at jeg på grund af forskellige gebrækkeligheder ikke kan lave noget af det, jeg synes er sjovt. Og de ting, der er tilbage, kræver man går på et fast hold f.eks. hver mandag og da jeg rejser en del p.g.a. mit arbejde, er det bare heller ikke så skide realistisk.

I kan formodentlig allerede nu lugte at dette er indlæg er holdeplads for undskyldninger. De oven for nævnte er rigtige nok – resten af indlægget er til gengæld holdeplads for alle de dårlige undskyldninger lige som dem ovenfor.

Det der er tilbage at gå til er træning i maskiner i fitness center og så sådan noget stram op pis. Og hvor meget lidt sjovt er det lige? Helt ufatteligt meget lidt sjovt, skal jeg hilse at sige. Der er ikke en eneste snert af spor hyggeligt og nøj hvor ser jeg frem til at være sammen med nogen søde mennesker. Det er faktisk bare ren røvsygt.

Det sidste års tid har jeg dog p.g.a. smerter været pisket til at gøre noget ved det, da træning har været det eneste der har kunnet trykke smerterne ned på et fornuftigt leje. NU tænker den snusfornuftige læser så: Det var da noget af en motivationsfaktor.

HA HA HA, det er det bare ikke!

Men fremover bliver det bedre nu har jeg nemlig fået en super motivations, spark i røven buddy. Via Twitter prøver Frk. Dahl og jeg ihærdigt at støtte hinanden med at få trænet…agtig. Foreløbig har vi godtaget følgende undskyldninger for ikke at træne:

  • Jeg kunne ikke nå det, jeg skulle købe lakridser
  • Jeg kom til at spise for mange ABC lakridser og tre flødeboller
  • Det er regnvejr
  • Maling af et stk. usynlig hest
  • Feber
  • Feriekage

Behøver jeg at sige det, Frk. Dahl er den bedste træningsbuddy, jeg nogensinde har haft?

Hvis du ikke allerede har været der, så gå ind på Frk. Dahls blog og se hvordan det går på kvisten.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

8 responses »

  1. Mette Holmgaard

    Kære Ducky. Jeg løber – JA – løber med Frk. Dahl hver søndag. Så dit lyserøde og romantiske indtryk af hende afdankede træningsmoral må jeg altså nok lige ødelægge mæ det våns! I går løb hun altså 5 runder i streg i anlægget, hvilket bliver til 4 km. Nu er du bange!!!!

    Svar
  2. Hvad fanden gør hun sådan noget for???? Kan godt forstå det er noget hun gør i smug. Du har tydeligvis en dårlig indflydelse på hende Mette.
    – Når det så er sagt. Hvor er I seje! Godt gået!

    Svar
    • Mette Holmgaard

      Jeg har IKKE en dårlig indflydelse på hende, for jeg kan ikke løbe så langt. det er hende selv der siger: En omgang mere! Så det er ok at du siger godt gået til mig, men til Frk. Dahl hedder det nærmere Godt løbet!

      Svar
  3. Vil godt tilføje et par årsager mere til, at det kan være svært at få trænet:

    – Det er for varmt
    – Min kat har fødselsdag
    – Det er for koldt
    – Jeg skal male min guldfisk i vandfarver
    – Der er sne
    – Min anden kat har fødselsdag
    – Det regner
    – Jeg tror jeg har lårbensbrud

    (P.S. Jeg skal ‘måske’ ud og løbe i morgen :o)

    Svar
  4. Fantastiske undskyldninger, jeg har heldigvis gæster. Men på onsdag….måske

    Svar
  5. Mette Holmgaard

    Ducky, vi løber halvti på søndag! Skal du med?

    Svar

Skriv et svar

