RSS Feed

Ducky the killer queen

For tredje år i træk er den ene klematis blevet invaderet af bladlus. De to forrige år har jeg møjsommeligt stået og sprayet brun sæbe på dem flere gange i løbet af sommeren, for at få dem til at skride af H til. Samlet mariehøns og inviteret dem på bladlusbuffet. Sået blomster der skulle frastøde bladlus. Men intet hjælper.

Grenene er helt sorte af klumper af bladlus. Sjovt nok er der ikke nogen i den anden klematis. Jeg tror ikke bladlus går på mennesker, men jeg kan simpelthen ikke holde ud at der sidder horder af bladlus i min have. Det klør i hovedbunden hver gang jeg tænker på dem.

;

Mors små poppedrenge

Mors små poppedrenge

Bladlus kan ikke ret meget, de kan dybest set ikke andet end formere sig. De kloner simpelthen sig selv så det er fuldstændigt lige meget hvad køn de har. Når de så har ædt den plante op de sidder på, så laver de bare nogen nye bladlus med vinger, der flyver et nyt sted hen og begynder forfra. Når så det bliver vinter, så laver de nogen bladlus, der kan lægge æg til næste år, hvor de så starter forfra. Min eneste trøst,hvad angår bladlus, er sådan set at de ikke kan dyrke sex og opleve glæde ved det.

I dag har jeg så nakket hele bladdlusklanen. Gjort kort proces og klippet hele klematissen væk. Ville egentlig have overhældt dem med tændvæske og sat ild til, så jeg kunne glædes over lyden af små ækle bladlus der popper mens jeg lo hjerteligt MUWAHAHAHAHa (scary latter). Er bare ikke sikker på, at spontan luse- og klematisafbrænding er comme il faut her i byggeforeningen.

Så nu ligger, der titusindvis af bladlus i skraldespanden og venter på det bliver torsdag, så de kan komme på udflugt til forbrændingsanstalten. Hæ. Dog er min indre killer queen meget ked af, jeg ikke kommer til at høre lusene poppe.

7 responses »

  1. Ihhhhh vi skulle have brændt! Var glædeligt kommet forbi med pyroman-egenskaber og spejdermanerer! Er sikker på, vi kunne have skabt en fest i rækkerne!

    Men ja, Bladlus er noget helvede har skabt. Aldrig om jeg vil have have – netop fordi den slags lort også følger med.

    Svar
  2. Bladlus er så latterlige, så de popper garanteret ikke…andre steder end inde i mit hoved. Men derinde popper de med en sprød, knasende lyd

    Svar
    • Synes stadig næsten det er et forsøg værd. Kan berette fra min pyromanspejder tid, at gravide edderkopper og deres æg popper, lige præcis på denne der måde, hvis de brænder hurtigt nok.

      Jeg lover, at jeg ikke var ældre end ti, og at jeg er kommet mig over at få dyr til at lide – Forresten er jeg også blevet skide bange for edderkopper i mellemtiden.

      Svar
  3. Pingback: Nu som tvetulle? « Duckysrapping

Skriv et svar

