RSS Feed

Rigtige venner det er dem man ikke behøver at se så tit

En af mine bedste venner havde jeg ikke set i 6 år indtil i sidste uge. Der var hun nemlig i Danmark med mand og børneflok. Norddamen og jeg har læst sammen i Århus og mens vi begge boede i byen sås vi tit og ofte og var utroligt tætte. Vi lavede forskellige projekter sammen, drak gin & tonics og masser af billig rødvin og var kloge på livet og hinanden.

Vi flyttede fra Århus nogenlunde samtidigt. Jeg til København og hun til Oslo. Jeg var oppe at besøge hende et par gange i starten , men så flyttede hun langt oppe i Norge, hvor der boede tre trolde, fik børn og så blev det hele ligesom ikke til så meget.

Vi er ikke særlig gode til at ringe sammen – tror i virkeligheden, at det får afstanden til at føles mere ubærlig, men vi sms’er en gang i mellem. I sidste uge var hun så i Danmark og vi mødtes i Tivoli. Allerede på hundrede meters afstand genkendte jeg hendes hestehale og vidste, at vores venskab var lige så stærkt, som da vi sås dagligt.

Da vi skiltes var det med tårer i vores øjne og børn der rullede med deres øjne og syntes vi var for meget. Tårerne trillede ned af kinderne, da jeg så dem gå væk og jeg kunne se, hun også måtte have hånden op til øjnene. Jeg savner hende, men lige nu, er det nok at vide, hun er i verden og også tænker på mig.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

3 responses »

  1. Åh så fint. Den slags venskaber er sjældne og meget, meget fine. Glædes med dig :o)

    Svar
  2. Hvor er De sød frk. Dahl

    Svar
  3. Pingback: Når jul, påske og pinse kommer på en gang…? | Duckysrapping

Skriv et svar

