RSS Feed

Det truede negerkys

Ja, så gibber det nok lige i dig, men ja jeg skrev faktisk negerkys. Måske ved du knapt nok hvad det er, men det var noget man kunne sige i gamle dage, da jeg var barn. Man kunne oven i købet også sige negerbolle. Som børn kunne vi få meget tid til at gå tid at fnise over at sige To negerboller på et fad. – Ja der var ikke mere en TV-kanal, ingen computere, internet eller stand-up da jeg var barn, så det var den slags vi underholdt os med.

Et negerkys er ikke et kys fra en afrodansker, det er et truet ord. Jeg har en app på min iPad, der hver dag sender mig et truet ord. Fantastiske næsten glemte ord som obsternasig, sporenstregs, knibsk, kålhøgen og mange andre gode ord.

I dag var ordet negerkys. Det er trist at erfare at noget af ens ynglings slik er udrydningstruet, men må erkende jeg har spist en del gennem årene, så jeg er medskyldig.

Jeg citerer fra appen ”Truede ord”

Beskrivelse:

Negerkys
Bøjning: sb. –set, negerkys, bf. pl. –sene

Betydning:
Et stykke slik af luftigt skum af æggehvider pisket med sukker der er lagt på en vaffelbund og overtrukket med chokolade
Flødebolle, negerbolle

Eksempler:
I anledning af sin fødselsdag havde han negerkys med til hele klassen.

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

2 responses »

  1. Wow, amazing blog layout! How long have you been blogging for?
    you make blogging look easy. The overall look of your website is great, let alone the content!

    Svar
  2. How hard is it to get a Finance job with an Economics degree?

    Svar

Skriv et svar

