RSS Feed

Dengang der var valmuer i marken

Den gang i forrige årtusind …dvs. 1990’erne hvor jeg gik i gymnasiet, var jeg ret vild med dansk stil. Og af en eller anden grund var jeg specielt vild med billedsanalyse. Faktisk så vild med det, at min 70 årige, dødskrappe dansklærer foreslog (læs beordrede) mig til at vælge noget andet. (Sjovt når jeg skriver dødskrappe på min iPad, foreslår den dødstraffen, det passer sgu meget godt til fru K). Var faktisk så skræmt af hende, at jeg lige har tjekket for kommaer en ekstra gang inden jeg trykkene på upload.

Mens jeg stadig kunne slippe afsted med at lave billedsanalyse husker jeg et maleri af nogen høstarbejdere. Desværre kan jeg ikke huske, hvem der malede det eller finde maleriet på Google. Anyways, det eneste jeg husker fra den stil er, at jeg skrev: “selv hvis man ikke kunne se høstarbejdernes, kan man stadig se, at det er et gammelt maleri, for der står valmuer i kornet. Det ser man ikke mere, for nu sprøjter man markerne”. Det kan man heldigvis ikke skrive mere, for prøv lige at se denne rapsmark, som er en af de mange marker,jeg har kørt forbi med masser af valmuer i. Det er bare så meget smukkere end en kornfarvet mark…ok det synes man måske ikke, hvis man er landmand.

20120620-222940.jpg

20120620-223043.jpg

About Duckysrapping

Skriver om stort og småt der optager mig lige for øjeblikket...og af og til sniger der sig også en badeand forbi

Skriv et svar

